چون ما مرجع تخصصی هستیم

تنوع تولیدات کاشی و سرامیک ایرانی و قیمت تمام شده مناسب در مقایسه با بسیاری از کشورها، پایین بودن هزینه های حمل و نقل ایران به افغانستان نسبت به سایر کشورها و نیاز به حجم بالای ساخت و ساز در افغانستان موجب شده که کشور افغانستان سومین هدف صادراتی ایران باشد. ایران و افغانستان به عنوان کشورهای دوست و مسلمان برای کمک به اشتغال یکدیگر مشارکت بیشتری دارند. همچنین نزدیکی فرهنگ دو کشور ایران و افغانستان، تشابه نسبی زبان دو کشور و نیز تعاملات سیاسی و اقتصادی موجب افزایش میزان صادرات مصالح ساختمانی ازجمله صادرات کاشی به افغانستان شده است.

مزایای صادرات کاشی به افغانستان

آمار صادرات کاشی به افغانستان

طبق آمارها، صادرات کاشی به افغانستان در سال 95 به ارزش  29،074،554 دلار و به متراژ 9،149،980 متر مربع بوده است. همچنین سرمایه گذاران ایرانی برای احداث کارخانه کاشی و سرامیک در افغانستان و اجرای طرح های مشارکتی با سرمایه گذاران افغانستان آمادگی لازم دارند. از محدودیت های صادرات کاشی به افغانستان، می توان به این نکته اشاره کرد که بیشتر تاجران افغانستانی اجناس را در ایران خریداری می کنند و به کشورشان منتقل می کنند که این امر موجب می شود تا مردم افغانستان از خرید کالاهای ارزان ‌قیمت محروم شوند.

آمار صادرات کاشی به افغانستان

بررسی میزان صادرات کاشی و سرامیک به افغانستان

با توجه به عمران در حال رشد و بازسازی در بسیاری از مناطق افغانستان، نیاز به مصالح ساختمانی، از جمله کاشی و سرامیک، بالا است. این نیازها می‌تواند باعث افزایش صادرات این محصولات به افغانستان شود. افغانستان دومین کشوری است که بیشترین تجارت را در میان کشورهای همسایه با ایران دارد. با توجه به این که تجارت ایران و افغانستان با ریال انجام می‌شود، دیگر مشکلات بانکی مانع تجارت این دو کشور نمی‌شود و  در افغانستان بسیاری از بانک ها شعبه دارند تا به راحتی مبالغ جا به جا شود، به همین خاطر سالانه به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب میزان صادرات کاشی و سرامیک به افغانستان  بسیار زیاد است.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+