چون ما مرجع تخصصی هستیم

طرز تهیه دوغاب سیمان

دوغاب سیمان که به دوغاب بتن معروف است یکی از مقاوم ترین مصالح برای اجرای فوندانسیون است. دوغاب سیمان از ترکیب سیمان با آب به دست می آید که برای پر کردن درز های کاشی، سرامیک، آجر، موزاییک های پارکینگ و ... استفاده می شود. پودر خاک سنگ و سیمان، مواد اصلی دوغاب سیمان است که باید نسبت پودر خاک سنگ سه برابر سیمان باشد. دوغاب سفید، دوغاب رنگی با پودر رنگ، دوغاب رنگی با اکریلیک، دوغاب طوسی یا خاکستری و دوغاب سیاه انواع دوغاب سیمانی است. ما در این مطلب سعی داریم شما را طرز تهیه دوغاب، کاربرد دوغاب، مزایا و نحوه تهیه آن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. برای مشاهده قیمت انواع سرامیک کف حیاط، سرامیک کف تراس و سایر بخش های ساختمان به سایت ایران سرام مراجعه نمایید، در این فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا عرضه شده است.

طرز تهیه دوغاب سیمان

مراحل تهیه دوغاب سیمان

برای تهیه دوغاب سیمان پودر خاک سنگ و سیمان را الک کنید و به آب اضافه کنید سعی کنید آن را کم کم به آب اضافه کنید تا ملات خیلی رقیق و غلیظ نشود سپس ده دقیقه به مواد استراحت دهید تا آماده شود. برای سطح صاف از دوغاب غلیظ و برای سطح ناهموار دوغاب رقیق تری استفاده می کنیم. دوغاب سیمان در آب بندی تونل ها، مقابله با پدیده نفوذ گاز در میادین گازی، ساختمان های صنعتی، مکان های غیر قابل دسترس مثل درز دیوار و در محیط های مرطوب مثل حمام و دستشویی برای پوشاندن درز های بین کاشی و سرامیک استفاده می شود.
در مطالب بالا به انواع دوغاب اشاره کردیم که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم.

  • دوغاب سیمان سفید: ترکیب پودر خاک سنگ با سیمان سفید به دست می آید.
  • دوغاب رنگی با اکریلیک: در انتهای کار و پس از خشک شدن، با استفاده از قلمو ترکیب اکریلیک و آب را روی سطح مورد نظر می کشند.
  • دوغاب رنگی با پودر رنگ: از ترکیب پودر خاک سنگ و سیمان سفید با مقداری پودر خشک به دست می آید.دوغاب طوسی یا سیاه: از ترکیب پودر خاک سنگ با سیمان سیاه به دست ما آید.
  • دوغاب سیاه: از ترکیب پودر خاک سنگ و اکریلیک مشکی با سیمان سیاه به دست می آید.

مراحل تهیه دوغاب سیمان

نسبت سیمان به ماسه در دوغاب

از ترکیب مقدار مشخصی سیمان و ماسه با آب، ملات ماسه سیمان به دست می آید. ملات سیمان باید با دستگاه ها و مخلوط کننده ها ترکیب شوند. پس از تولید ملات ماسه سیمان ناظر باید کیفیت ملات را کنترل کند. در صنعت ساختمان سازی از ملات های ماسه سیمان گوناگونی استفاده می کنند. ملات نسبت یک و شش از پرکاربرد ترین ملات ماسه سیمان است. ملات ماسه سیمان دارای چهار تیپ است که در هر کدام نسبت ماسه به سیمان متفاوت است. در ملات ماسه سیمان تیپ یک، نسبت سیمان به ماسه یک به سه است. در ملات ماسه سیمان تیپ دو نسبت سیمان به ماسه یک به چهار است. هم چنین درملات ماسه سیمان تیپ سه نسبت سیمان به ماسه یک به پنج است و اما پر کاربرد ترین این ملات که در بالا اشاره کردیم ملات ماسه سیمان یک به شش است که در بسیاری پروژه های ساختمانی از این ملات استفاده می شود. توجه کنید که این ملات تا یک ساعت قابل استفاده است و پس از یک ساعت خشک می شود و دیگر قابل استفاده نیست پس به اندازه تهیه کنید تا وقت و هزینه شما هدر نرود. فروشگاه اینترنتی ایران سرام یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع کاشی و سرامیک است. در وبسایت ایران سرام مقالات جامعی درباره انواع کاشی و سرامیک و نحوه دوغاب کشی، طرز تهیه دوغاب سیمان و... وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به این وبسایت علاوه بر مشاهده و خرید کاشی و سرامیک باکیفیت، سوالات و مشکلات خود را با مشاوران متخصص مادر میان بگذارید و از آن ها کمک بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+