چون ما مرجع تخصصی هستیم

تمیزکردن سرامیک خانه نوساز

سرامیک از پر مصرف ترین مصالحی است که در ساختمان سازی از آن استفاده می شود. در واقع سرامیک گزینه مناسبی برای کفپوش و یا دیوارپوش اکثر فضاهاست؛ از این رو در ساخت و ساز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. تمیز کردن سرامیک خانه نوساز یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است و ممکن است سخت و عذاب آور باشد. بنابراین بهتر است نسبت به راه های مختلف تمیز کردن سرامیک آشنایی داشته باشید و با توجه به نوع سرامیک، نوع لکه، میزان لکه و ... بهترین روش برای این کار را پیدا کنید. در تمیز کردن سرامیک خانه نوساز، باید اصول خاصی را رعایت کنید تا نتیجه نهایی تمیزکاری مثبت باشد و سرامیک زیبایی خود را به دست بیاورد. مهم ترین نکته در تمیز کردن سرامیک، آشنایی با جنس و کیفیت آن است، زیرا روش تمیز کردن آن، بسته یه متریال و کیفیت سرامیک، تعیین می شود. در واقع با انتخاب روش اشتباه می توان به سرامیک آسیب جدی وارد کرد. در خانه های نوساز در حین کار، اغلب مقداری گچ و سیمان روی سرامیک ها ریخته و خشک می شود که برای تمیز کردن آن ها از روی سرامیک روش های متفاوتی وجود دارد. با توجه به میزان گچ و سیمان، نوع سرامیک، قدمت لکه و ... می توان بهترین راه را انتخاب و با استفاده از آن تمامی لکه ها و کثیفی ها را پاک کرد. برای تمیز کردن سرامیک خانه نوساز می توان از آب و سرکه، مواد شوینده شیمیایی، محلول آب و جوش شیرین، برس های مخصوص و ... استفاده کرد. سرامیک سایز بزرگ یکی از با کیفیت ترین سرامیک های سایت ایران سرام است که می توانید قیمت آن را در این سایت مشاهده کنید.

سیمان روی سرامیک کف خانه نوساز چگونه پاک می شود؟

سیمان روی سرامیک کف خانه نوساز چگونه پاک می شود؟

روی سرامیک کف خانه نوساز اغلب مصالحی مانند گچ و سیمان است که دغدغه اصلی بیشتر افراد پاک کردن آن ها است. پاک کردن سیمان از روی سرامیک کف، نیازمند دقت و اصول خاصی است که با رعایت آن ها می توان به آسانی سرامیک را تمیز کرد. در کل تمیز کردن سیمان روی سرامیک کف، کار دشواری نیست و به دلیل درجه سختی بالایی که سرامیک به آسانی قابل انجام است؛ اما باید این کار را به آرامی و با دقت بالایی انجام داد تا آسیبی به لعاب و بافت سرامیک وارد نشود. یکی از روش های خانگی و موثر برای پاک کردن سیمان از روی سرامیک کف، استفاده از محلول سرکه سفید، طبق مراحل زیر است:

  1. ابتدا باید پارچه یا ابری را به سرکه سفید آغشته کنید.
  2. سپس آن را روی سیمان قرار داده و حداقل دو ساعت زمان دهید تا اسید موجود در سرکه پیوند سیمان و سرامیک را از بین ببرد.
  3. اگر پس از گذشت دو ساعت پیوند سیمان و سرامیک سست نشده بود، باید دوباره این کار را تکرار کنید.
  4. پس از سست شدن سیمان به وسیله فرچه ای نرم یا مسواک سیمان روی سرامیک را بسابید تا به طور کامل سیمان از روی سرامیک جدا شود.
  5. بهتر است برای از بین بردن لکه سیمان پس از پاک کردن سیمان، سرامیک را با آب و صابون به خوبی پاک کنید تا هیچ اثری از سیمان و لکه آن باقی نماند و بوی سرکه نیز از بین برود.

البته باید دقت داشته باشید که برای پاک کردن سیمان روی سرامیک کف خانه نوساز باید به بزرگی و کوچکی لکه توجه و با توجه به اندازه لکه از بهترین روش استفاده کنید. سیمان روی سرامیک کف خانه نوساز را می توان با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن، مواد شوینده و ... نیز پاک کرد.

محلول پاک کننده گچ از روی سرامیک کف

محلول پاک کننده گچ از روی سرامیک کف

در تعمیر و ساخت و ساز ساختمان در حین کاشی کاری، گچ کاری و ... ممکن است مقداری گچ روی سرامیک کف بریزد و ایجاد لکه کند. در کل پاک کردن گچ از روی سرامیک نسبت به دیگر مصالح آسان تر است. بهترین راه برای پاک کردن گچ از روی سرامیک کف، استفاده از روش های خانگی و محلول های پاک کننده شیمیایی است که با توجه به میزان لکه و قدمت آن باید از بهترین روش استفاده کرد. در زیر به چند محلول موثر که پاک کننده قوی گچ از روی سرامیک کف هستند اشاره شده است

  • محلول جوش شیرین + سرکه
  • محلول جوش شیرین + لیمو + آب اکسیژنه
  • محلول جوش شیرین + هیدروژن پر اکسید
  • محلول آمونیاک + جوش شیرین + آب داغ
  • محلول مواد شوینده + سفید کننده + آب
  • و ....

در این مقاله به چگونگی تمیز کردن سیمان و گچ از روی سرامیک های خانه نوساز پرداختیم. برای خواندن مطالب کاربردی بیشتر و همچنین خرید انواع سرامیک و کاشی با بهترین قیمت، به وبسایت ایران سرام مراجعه نمایید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+