چون ما مرجع تخصصی هستیم

ضخامت ملات سرامیک کف

برای نصب کاشی و سرامیک ابتدا باید زیرسازی انجام شود. برای انجام زیرسازی اصولی و درست موارد مهمی را باید در نظر داشته باشید. در ابتدا برای شروع کار، سطحی که قصد دارید زیر سازی و نصب سرامیک را در آن انجام دهید، باید کاملا صاف و یک دست باشد. در غیر این صورت فرایند نصب به سختی امکان پذیر است و همچنین نتیجه کار زیبا و مرتب نمی شود. دقت داشته باشید اگر سرامیک هایتان دارای سطح یک پارچه نباشند، مجبور به تعمیر و بازسازی آن می شوید.
یکی از بهترین شیوه های زیرسازی، انجام آن به وسیله تخته های سیمانی با ملات است که این روش به افراد ماهر و توانا نیازمند است. زیرسازهای سیمانی از نفوذ آب جلوگیری کرده و همچنین ناصافی های احتمالی سطح را به کمترین حالت ممکن می رساند. ساخت و تهیه ملات نیاز به مهارت خاص دارد زیرا فرایندی دشوار و مهم است. هنگامی که می خواهیم سرامیک کف را نصب کنیم، از ملاتی که ترکیب ماسه و سیمان است و ضخامت 2 سانتی متری دارد استفاده می کنیم. سپس سرامیک را به اندازه ی 1 میلی متر در ملات فرو می بریم.
برای تهیه ملات بهتر، مقدار آمیخته کردن پودر سنگ و سیمان نسبت 1 به 3 دارد. مهم نیست شما چه میزان ملات می خواهید تهیه کنید، اما این تناسب را همواره باید رعایت کنید. برای گرفتن نتیجه مورد نیاز بهتر است 24 ساعت قبل از اینکه بخواهید سرامیک ها را نصب کنید، سطح دیوار یا کف را با ملات ماسه سیمان بپوشانید.
در انتهای کار برای پوشاندن بندها و زیبا تر کردن نتیجه از دوغاب، پودر سنگ و سیمان استفاده می کنیم. همچنین برای فواصل بین سرامیک ها از دوغاب استفاده کرده و پس از خشک شدن آن را از روی سرامیک ها پاک می کنیم.

ضخامت ملات سرامیک کف

انواع دوغاب برای سرامیک کف

دوغاب ها که برای زیبایی و تمیزی نصب سرامیک ها به کار می روند، انواع مختلفی دارند. مزایا، معایب و کاربردهای برخی از آن ها را برای شما ذکر می کنیم:

  • سیمان ماسه ای: از مزیت های حائز اهمیت این نوع دوغاب این است که در مکان هایی که امکان خیس شدن در آن زیاد است، از لغزش و سُر خوردن پیشگیری کرده و همچنین در برابر ترک خوردن مقاوم است. دوغاب سیمان ماسه ای برای درها با سطح 1/8 اینچ و همچنین اتصالات مناسب است.
  • سیمان غیرماسه ای: این نوع دوغاب به دلیل خاصیت چسبندگی خود برای استفاده روی دیوار ها و اتصالات کوچک تر بسیار مساعد است. اما به دلیل نداشتن اثر پیوند، در اتصالات بزرگ تر ترک می خورد و مناسب چنین مواردی نیست. سیمان غیر ماسه ای برای مفاصل 1/16 و 1/8 کابرد دارد. (دوغاب های ذکر شده به آب بندی احتیاج دارند.)
  • اپوکسی: این مدل دوغاب، جدید اما بسیار مقاوم است و در برابر لکه ها و رطوبت دوام و پایداری از خود نشان می دهد. دوغاب اپوکسی در برابر آب نفوذ پذیر است، اما فرسوده نمی شود. با این حا کار این دوغاب باید به سرعت صورت بگیرد تا خاصیت خود را از دست ندهد و سرامیک کار حرفه ای می طلبد.
  • دوغاب رنگ سفید و رنگ طبیعی (خاکستری یا برنز) پوشانندگی عالی دارند، اما باید از آن ها مراقبت کرد و در فواصل زمانی مناسب آنها را تمیز کرد. دوغاب در رنگ سیاه انتخابی خاص است و هزینه کمتری را به دنبال دارد، اما کاشی باید مرتبا با مواد مناسب تمیز شود تا تخریب نشود.
  • برای مشاهده قیمت انواع سرامیک کف حیاط، سرامیک کف تراس و سایر بخش های ساختمان به سایت ایران سرام مراجعه نمایید، در این فروشگاه اینترنتی تمامی محصولات با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا عرضه شده است.

ضخامت ملات سرامیک کف

ضخامت دوغاب سرامیک کف 

مقدار مورد نیاز دوغاب جهت پوشاندن فواصل میان سرامیک ها به اندازه سرامیک ها بستگی دارد. دوغابی که بیش از دو ساعت از ساخت ملات آن جهت نصب سرامیک ها گذشته، نباید مورد استفاده قرار گیرد. 
برای نصب سرامیک هایی در ابعاد 10 در 10 (سانتی متر) روی سطوح صاف، نسبت حجم دوغاب باید 1:5 باشد و در این دوغاب ها که برای پوشاندن بند ها به کار می رود، از پودر سنگ نیز استفاده می شود. دوغابی که ملاتش دارای ترکیب ماسه کاملا شسته شده و سیمان پرتلند باشد، از بهترین دوغاب ها است. دوغاب ماسه سیمان برای هر متر مربع 33 لیتری و دوغاب پودر سنگ 0/75 لیتری است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین ضخامت مناسب برای دوغاب سرامیک کف می توانید با کارشناسان ما در ایران سرام در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+