چون ما مرجع تخصصی هستیم

نحوه تشخیص درجه سرامیک

بی شک تا به حال شنیده اید که یک سرامیک درجه 1 و دیگری درجه دو و یا سه است و حتما می دانید که درجه بندی های انجام گرفته از کیفیت، مرغوبیت و بی عیب بودن سرامیک ها حکایت دارد. سرامیک ها را در چهار دسته درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار دسته بندی می کنند. شاید گمان کنید که سرامیک های درجه یک پر فروش ترند، زیرا مرغوب تر و با کیفیت ترند. اما جالب است بدانید که چنین نیست! در ادامه در ایران سرام به آشنایی با سرامیک و نحوه تشخیص درجه سرامیک خواهیم پرداخت. شما با خرید از ایران سرام در حقیقت خرید کاشی و سرامیک از کارخانه را تجربه کرده اید زیرا علاوه بر امکان مشاهده تنوع بالای طرح و رنگ، کاشی و سرامیک را با قیمت کارخانه خرید نموده اید. برای اطلاع از قیمت انواع کاشی و سرامیک از جمله کاشی استخری و دیگر انواع این محصولات با مشاورین ایران سرام ارتباط برقرار کنید.

نحوه تشخیص درجه بندی سرامیک

واژه سرامیک در زبان یونانی keramos به معنای سفالینه و یا سفال پخته شده است. تاریخ صنعت سرامیک سازی به نخستین سفال هایی باز می گردد که امروزه آن ها را در میان آثار تاریخی به جا مانده از گذشتگان می یابند. انسان استفاده از خاک رس به منظور تهیه وسایل مورد نیاز زندگی خود را پیش از فلزات کشف کرده بود و بسیار از آن استفاده می کرد. شکل پذیری بسیار بالا و دمای پخت نسبتا پایین مهم ترین دلایل استفاده خاک رس و سفال توسط انسان بود. امروزه فرآورده های سرامیکی را در دو دسته کلی سنتی و مدرن طبقه بندی می کنند. اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را در شناسایی بهترین مارک سرامیک کف و دیوار نیز کمک خواهد نمود زیرا بهترین تولید کنندگان توجه ویژه ای به کیفیت بالای محصولات خود دارند.

نحوه تشخیص درجه سرامیک

ویژگی و نحوه تشخیص درجه سرامیک

بهترین راه در نحوه تشخیص درجه سرامیک ظاهر سرامیک ها است. سرامیک های سالمی که کاملا بدون عیب و ایراد بوده و هیچ نوع نقصی در سطح صاف و صیقلی و لعابدار آن ها وجود ندارد و کناره هایشان نیز کاملا بی عیب است، در گروه سرامیک های درجه یک قرار می گیرند.
گاهی ظاهر سرامیک ها دارای عیب هایی نظیر آنچه در ایران سرام آمده است، خواهد بود. با توجه به این عیب ها تشخیص انواع سرامیک با بررسی معایب زیر انجام می گردد.

در صورتی که بیش از یک یا دو خال که دارای قطر حداکثر نیم میلی متر هستند، در فاصله دو سانتی متری کلیه لبه های سطح صیقلی و لعاب دار سرامیک وجود نداشته باشد، سرامیک مورد نظر درجه دو است.
یکی دیگر از روش های تشخیص درجه سرامیک، بررسی کناره های سطح لعاب دار سرامیک می باشد. اگر در تمامی این کناره ها تنها یک لکه لعاب نگرفتگی که دارای اندازه حداکثر 3*2 میلی متر است، وجود داشته باشد، سرامیک مورد نظر از درجه دو خواهد بود.

روش دیگر برای روش تشخیص سرامیک خوب، وجود یک خال دارای قطر حداکثر سه میلی متر در سطح صیقلی و لعاب دار سرامیک می باشد که باعث می شود سرامیک مورد نظر را درجه سه در نظر بگیرند.  وجود خصوصیات زیر در نحوه تشخیص درجه سرامیک بسیار به شما کمک خواهد کرد. اگر این خصوصیات را در سرامیکی مشاهده کردید، بدانید که آن سرامیک درجه چهار می باشد.

  • در صورتی که سطح لعابدار سرامیکی دارای دو یا سه خال به قطر حداکثر نیم میلی متر باشد، سرامیک مورد نظر از درجه چهار خواهد بود.
  • سرامیک هایی که یکی از چهار کناره آن ها دارای یک لعاب نگرفتگی به اندازه 10*3 میلی متر باشد، سرامیک درجه چهار محسوب خواهند شد.
  • در صورتی که کناره های سطح لعاب دار یک سرامیک دارای دو لعاب نگرفتگی به اندازه 5*2 میلی متر باشد، آن سرامیک متعلق به درجه چهار خواهد بود.
  • در صورتی که سرامیک مورد نظر دارای یک لب پریدگی در یکی از چهار لبه خود به ابعاد حداکثر 5*3 میلی متر باشد، درجه چهار محسوب خواهد شد.سرامیک های دارای یک لب پریدگی در یکی از گوشه هایشان که دارای ابعاد حداکثر 2*2 میلی متر بوده و در سطح لعاب دارشان خالی به قطر حداکثر نیم میلی متر وجود داشته باشد، درجه چهار است.
  • سرامیک کف پشت بام، سرامیک کف پله و .... از محصولات با کیفیت عرضه شده در ایران سرام است، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و نحوه خرید آن با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ویژگی و نحوه تشخیص درجه سرامیک

تشخیص درجه کاشی از روی کارتن

مهم ترین عاملی که در انتخاب و قیمت کاشی تاثیر میگذارد، درجه کاشی است. کاشی ها در چهار دسته، درجه یک تا چهار دسته بندی می شوند. این درجه بندی بیانگر مرغوبیت و کیفیت کاشی است. درجه کاشی به گونه ای است که هرچه کاشی درجه پایین تری داشته باشد، قیمت آن نیز پایین تر است. مقاومت، ابعاد و ضخامت استاندارد کاشی از نشانه های مرغوبیت یک کاشی است که در آزمایشگاه های کارخانه تولید کننده کاشی و سرامیک مورد بررسی قرار می گیرد. کارتن کاشی باید به وسیله رنگ ثابت به صورت زیر نشانه گذاری شود.

  1. درجه کاشی
  2. نام و علامت تجاری کشور سازنده
  3. نوع کاشی
  4. نوع سطح یعنی لعابدار بودن یا غیر لعاب دار بودن
  5. نوع مصرف یعنی در داخل یا خارج ساختمان استفاده می شود یا برای استفاده در کف یا دیوار
  6. مساحت تقریبی

رنگ کارتن های حاوی کاشی و نوشته های درج شده بر روی آن ها نیز می تواند در نحوه تشخیص درجه کاشی و سرامیک به شما کمک کند. کاشی و سرامیک های درجه چهار غالبا دارای کارتن های سفید رنگ بوده که بر روی آن ها عبارت " کالا مورد شمول قانون 25 استاندارد ایران نیست" درج شده است.جالب است بدانید که کیفیت کاشی و سرامیک های درجه چهار گاها از شانس نیز تبعیت می کنند! به عبارت دیگر ممکن است 5 کامیون کاشی و سرامیک درجه چهار تحویل بگیرید که کیفیت آن ها بسیار قابل قبول و رضایت بخش است. اما بار کامیون ششم به گونه ای باشد که به هیچ عنوان نتوانید از آن استفاده کنید و ضایعات محسوب گردد.آن چه در بالا تحت عنوان نحوه تشخیص درجه سرامیک برای شما آورده شد، ضمن بالا بردن اطلاعات شما در مورد انواع سرامیک کف و دیوار از جمله سرامیک استخری، سرامیک ضد اسید، سرامیک راه پله و ... شما را یاری می دهد که در هنگام خرید انتخابی استاندارد و مناسب داشته و سالیان متمادی از خرید خود راضی و خشنود باشید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+