چون ما مرجع تخصصی هستیم

تفاوت کاشی و سرامیک

بدون شک همه ما بارها و بارها کاشی ها و سرامیک های موجود در منزل و محل کار و طرح ها و نقش های بی نظیر آن ها را نگاه کرده ایم، بدون این که از خودمان بپرسیم تفاوت کاشی و سرامیک در چیست؟! به منظور پاسخ گویی به سوال فوق لازم است ابتدا با مفهوم کاشی و سرامیک آشنایی پیدا کنیم در این بخش با فروشگاه اینترنتی ایران سرام همراه باشید. شما عزیزان می توانید لیست قیمت کاشی بین کابینتی، کاشی دیوار و کف آشپزخانه و سایر قسمت های ساختمان را در ایران سرام مشاهده کنید.

تشخیص کاشی از سرامیک

کاشی چیست ؟ قطعه سنگ های مصنوعی دارای ابعاد گوناگون که دارای ضخامتی چند میلی متری هستند و یک روی آن ها غالبا شیشه ای، کاملا صاف و صیقلی می باشد، کاشی نامیده می شوند. کاشی ها نمونه هایی از محصولات سفالین و سرامیکی هستند که آن ها را در قسمت های مختلف ساختمان نظیر سرامیک کف پارکینگ، حمام، توالت، سرامیک کف آشپزخانه، آبریزگاه و... مورد استفاده قرار می دهند تا ضمن زیبایی بخشی به محیط مورد نظر و تزئین داخل و خارج ساختمان، زمینه رعایت بهداشت را فراهم نموده و عایقی قوی در مقابل رطوبت باشد.
جالب است بدانید که اصطلاح کاشی بر گرفته از شهر کاشان است که این شهر از اوایل دوران اسلامی به عنوان مهد کاشی و سفال سازی ایران شناخته شده است.

کاشی متشکل از دو بخش زیر می باشد:

  • قطعه سفالی: استخوان بندی و قسمت اصلی کاشی از قطعه سفالی تشکیل شده است.
  • لعاب: ماده ای شیشه ای که بر روی کاشی قرار گرفته و سطح رویی آن را به وجود می آورد.

سرامیک چیست؟ واژه سرامیک از اصطلاح یونانی keramos مشتق شده که این اصطلاح به معنای سفالینه پخته شده می باشد. سفالینه های ساخته شده به وسیله انسان های اولیه را سرچشمه پیدایش این علم می دانند. سرامیک نوعی محصول است که از چند ماده معدنی تشکیل شده است. این ماده غالبا بر پایه اکسید، نیترید، برید و کاربید ترکیب شده و در حرارت بالا پخته می شود. پیش از این که نسبت به حرارت دادن سرامیک ها اقدام نمایند، آن ها را لعاب داده و صیقل می دهند تا محصولی با پوشش کاهنده تخلل و دارای سطح صاف و غالبا رنگی به دست بیاید.
جالب است بدانید که در اصطلاح عامیانه کاشی های مورد استفاده بر روی دیوار را کاشی و کاشی های به کار گرفته شده در کف ساختمان را سرامیک می نامند که غالبا سایز آنها بزرگتر از کاشی ها می باشد. شما عزیزان می توانید برای مشاهده لیست قیمت کاشی ضداسید، استخری، راه پله، کف و دیوار به ایران سرام مراجعه نمایید.

تشخیص کاشی از سرامیک

مقاومت کاشی و سرامیک

در رابطه با تفاوت کاشی و سرامیک می توان گفت که اصلی ترین تفاوت آنها در میزان استحکام این محصولات می باشد. کاشی ها دارای ظرافت بیشتری در مقایسه با سرامیک ها می باشند و وزن پرس کمتر آن ها موجب می شود که آن ها را غالبا در بدنه مورد استفاده قرار دهند. اما سرامیک ها دارای ساختاری ضخیم تر و در عین حال پرس سنگین تر و استحکام بیشتر بوده و به همین دلیل در کف به کار گرفته می شوند.
به عنوان نمونه ای دیگر از تفاوت کاشی و سرامیک می توان گفت که کاشی ها در مقابل فشار، سرما و گرما مقاومت چندانی ندارند. همین ویژگی آن ها کاشی را به وسیله ای مناسب برای محیط های بسته و دیوارهای فاقد رطوبت تبدیل ساخته است. کاشی ها در مقایسه با سرامیک ها درصد جذب آب بالایی دارند که از این رو آن ها را به منظور کار کردن بر روی دیوارها و مکان های مرتفع مناسب می شمارند.
یکی دیگر از موارد تفاوت این دو محصول جذب آب بسیار پایین سرامیک است. همین ویژگی موجب شده است که سرامیک ها موردی مناسب برای استفاده بر روی دیوارها و نقاط مرتفع نباشند.
نمونه ای دیگر از تفاوت کاشی و سرامیک، طرح های متنوع و در عین حال بسیار زیبایی است که در کاشی ها بیشتر از سرامیک ها به چشم می خورد. این تفاوت کاشی و سرامیک موجب شده است که بسیاری از افراد کاشی را به منظور استفاده در دیواره و سرامیک کف سرویس بهداشتی ، حمام، آشپزخانه و... مناسب بدانند.
گفتنی است که سرامیک ها را می توان هم بر روی دیوار و هم در کف مورد استفاده قرار داد. اما استحکام و دوام آن ها به گونه ای است که غالبا ترجیح می دهند سرامیک را در کف به کار بگیرند. همچنین سرامیک ها در مقایسه با کاشی ها مقاومت بیشتری در مقابل فشار، گرما و سرما از خود نشان می دهند. فرق کاشی و سرامیک به این معنا نیست که سرامیک ها در محیط های باز کاربرد دارند. زیرا بدون شک میزان سرما و گرمای محیط بر آن ها تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 برای اطلاع از قیمت کاشی نایین اصفهان کافیست به صفحه محصولات این کارخانه در وب سایت فروشگاهی ایران سرام مراجعه کنید و یا با کارشناسان مجرب ایران سرام ارتباط برقرار کنید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+