چون ما مرجع تخصصی هستیم

علت ترک خوردن سرامیک دیوار

یکی از عواملی که سبب زیبایی و شکیل بودن فضا و محیط می شود، استفاده از سرامیک و کاشی ها و انواع آنها خواهد بود. اما در برخی از مواقع این سرامیک ها دچار شکستگی و ترک می شوند که این زیبایی و جذابیت را از بین خواهند برد. اما قبل از اینکه اقدام به ترمیم این کاشی و یا سرامیک ترک خورده نمایید، ابتدا باید علت ترک خوردن سرامیک دیوار را جویا شوید . زیرا اگر به دنبال علت ترک خوردن سرامیک دیوار نباشید، ممکن است اگر از سرامیک دیگری برای این نقطه استفاده نمایید، باز هم دچار شکستگی و ترک شود. از این رو ابتدا باید به دنبال علت ترک خوردن سرامیک دیوار باشید. این ترک ها و شکستگی ها می توانند به دلایل بسیار زیادی ایجاد شوند که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود. کادر فروش ایران سرام به عنوان همراه شما در تهیه انواع کاشی و سرامیک، اطلاعات مورد نیاز درباره برند های مختلف کاشی و سرامیک از جمله کاشی نایین، کاشی مرجان، مهسرام، کاشی تبریز و ... را در اختیار شما قرار می دهند. شما عزیزان می توانید لیست قیمت کاشی بین کابینتی، کاشی دیوار و کف آشپزخانه و سایر قسمت های ساختمان را در ایران سرام مشاهده کنید.

بررسی علت ترک خوردن سرامیک دیوار

یکی از مواردی که روی علت ترک خوردن سرامیک دیوار سالن و ... تاثیر بسیار زیادی دارد، استفاده از متریال نامناسب و همچنین اجرای غلط فرایند تولید سرامیک است. برخی از کاشی ها و سرامیک ها از مواد نامرغوب و بی کیفیتی تهیه می‌شوند که پس از نصب روی دیوار، و چیده شدن و اجرای سرامیکها در کنار یکدیگر مشخص شده و با کوچکترین تغییر دمایی دچار ترک و شکستگی می‌شوند. 

البته کیفیت و نحوه استفاده از مواد و ملاتی که برای نصب سرامیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ایجاد یا عدم بروز ترک‌ و شکستگی‌های روی سرامیک بی‌تاثیر نیست. کیفیت مناسب، هم در انواع سرامیک‌ها و هم در ملات استفاده شده باعث می‌شود که کاشی از ماندگاری مناسبی برخوردار شود. همچنین پرکردن تمامی حفره‌ها و خلل و فرجی که در مکان نصب سرامیک وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. و در تهیه ملات، باید دقت کنیم که مناسب‌ترین ملات، ملاتی است که بتواند کاشی‌ها و سرامیک‌ها را به بهترین نحو روی دیوار ثابت کند. البته استفاده از چسب کاشی و سرامیک، برای اجرای اصولی، همچنین جلوگیری از ترک خوردن سرامیک دیوار بی‌تاثیر نیست.

یکی از موارد دیگری که علت ترک خوردن سرامیک دیوار خواهد بود، علاوه بر تغییر دما، میزان جذب آب توسط سرامیک است. بسیاری از سرامیک‌ها آب را به خود جذب می‌کنند. اگر در همین حین دمای محیط بسیار کم شود، سرامیک‌ها دچار سرمازدگی می‌شوند. که به دلیل انبساط آب در هنگام یخ زدن این سرمازدگی برای سرامیک‌ها، انواع ترک‌ها و شکستگی‌ها را به همراه دارد. پس دما و میزان آبگریزی سرامیک دو عامل مهم در ترک خوردن و یا ترک نخوردن سرامیک است؛ بنابراین بهتر است در صورت امکان تعویض سرامیک‌هایی با میزان جذب آب و رطوبت بالا اقدام کرده و از  سرامیک‌هایی با قدرت دمایی و آبگریزی بالاتر استفاده کنید. همچنین رفع لقی سرامیک کف و دیوار باید هرچه سریع تر انجام شود زیرا ممکن است باعث آسیب و ترک خوردن سرامیک شود.

بررسی علت ترک خوردن سرامیک دیوار 

علت شکستن سرامیک دیوار

برخی از سرامیک ها برای کف طراحی و تولید شده اند. این سرامیک ها دارای مزایایی می باشند که مناسب کف خواهد بود. اما برخی از افراد از این سرامیک ها برای نصب بر روی دیوارها استفاده خواهند نمود. در این صورت سبب آسیب به کاشی خواهند شد. زیرا کاشی دیواره و سرامیک کف از نظر ظرافت و مقاومت کاملا متفاوت خواهند بود. سرامیک هایی که در دیواره استفاده می شوند دارای ظرافت بالاتری خواهند بود. این سرامیک ها با ضربه های کوچکی نیز شکسته و از بین خواهند رفت. همچنین کاشی دیواری را نمی توان برای کف در نظر گرفت زیرا هیچ مقاومتی در برابر وزن و سنگینی نخواهد داشت.
همانطور که گفته شد ظرافت سرامیک های دیواری بسیار زیاد می باشند. از این رو قدرت شکنندگی در این کاشی ها بسیار بالا خواهد بود. این موضوع سبب می شود که با وارد شدن ضربه ای به این سرامیک ها ، آنها دچار شکستگی شده و از بین بروند. برای تعویض سرامیک های شکسته ، فقط کافی است سرامیک شکسته را جدا کرده و پس از پاک سازی محل نصب ، سرامیک مورد نظر و جدید را در محل نصب نمایید. البته در موقع نصب باید به موارد بسیار مهمی از جمله :استفاده از سرامیک مناسب , استفاده از زیربنای مرغوب، استفاده از چسب مقاوم بسیار ضروری می باشد. همچنین باید دقت داشته باشید که از اصابت وسایل نوک تیز ،وسایل و ابزار محکم و همچنین وارد شدن ضربه های مستقیم به این سرامیک ها جدا خودداری نمایید ، تا از محصول خود تا سالهای سال استفاده ی مناسب داشته باشید.

the cause of the ceramic wall crack3

علت ترک خوردن لعاب سرامیک

ترک خوردن لعاب سرامیک یکی از مشکلاتی است که ممکن است روی سطوح سرامیکی ایجاد شود و زیبایی و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی ترک خوردن لعاب سرامیک معمولاً به عوامل مختلفی برمی‌گردد. یکی از عوامل مهم، نامناسب بودن فرآیند تولید و پخت سرامیک است. در صورتی که در فرآیند تولید، دما یا زمان پخت لعاب به درستی کنترل نشود، ممکن است لعاب ضعیف شود و در نتیجه به راحتی ترک بخورد و زیبایی سطح سرامیک را تخریب کند.

علاوه بر این، عوامل خارجی مانند ضربه و فشار نیز می‌توانند به ترک خوردن لعاب سرامیک منجر شوند. ضربه‌های قوی یا فشارهای غیرمناسب روی سطح سرامیک، می‌توانند باعث آسیب و ترک خوردن لعاب شوند.

همچنین، استفاده نادرست از مواد شوینده و تمیزکننده‌های قوی علت دیگریست که به ترک خوردن لعاب سرامیک منجر می‌شود. برخی مواد شیمیایی قوی ممکن است باعث خوردگی و آسیب به لعاب سرامیک شوند و در نتیجه ترک‌ها روی لعاب سرامیک ظاهر شوند.

برای جلوگیری از ترک خوردن لعاب سرامیک همچنین کاهش هزینه‌های بازسازی چندین باره، مهم است که از محصولات با کیفیت و تولید شده به روش‌های استاندارد استفاده شود و در هنگام تمیز کاری و نگهداری سطوح سرامیک و از شوینده‌ و وسایل تمیزکاری مناسب استفاده کرده و در استفاده از مواد شیمیایی قوی احتیاط و حتی خودداری شود. این اقدامات می‌توانند به حفظ زیبایی و دوام سطوح سرامیکی کمک کرده و از ترک خوردن لعاب آن‌ها جلوگیری کند.



نوشتن دیدگاه

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+