چون ما مرجع تخصصی هستیم

تفاوت سرامیک و پرسلان

یکی از سوالات رایج که ممکن است برای اغلب افراد به وجود بیاید، تفاوت سرامیک و پرسلان است. از آن جایی که امروزه انواع سرامیک محبوبیت ویژه ای پیدا کرده اند و به وفور مورد استفاده قرار می گیرند، شناخت این تفاوت ها بسیار حائز اهمیت و کاربردی است. برای درک بهتر تفاوت سرامیک و پرسلان ویژگی های هر کدام را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

  • سرامیک: سرامیک از دانه های ریز متبلور و متخلخل در دمای بیشتر از 1000 درجه سانتی گراد تولید می شود و به دو صورت لعاب دار و بدون لعاب به بازار عرضه می شود. سرامیک ها تنوع بسیار بالایی دارند و هر فرد متناسب با سلیقه، بودجه، کاربرد و ... می تواند انواع مات، براق، گلدار، رنگی و ... آن را تهیه کند. سرامیک نصب بسیاری آسانی دارد و همتراز کردن آن نسبت به پرسلان راحت تر است؛ از این رو هزینه نصب آن کمتر است. سرامیک اسلب یکی از با کیفیت ترین سرامیک های سایت ایران سرام است که می توانید قیمت آن را در این سایت مشاهده کنید.
  • پرسلان: پرسلان نوعی از کاشی های مقاوم و مستحکم است که زیبایی ظاهری زیادی دارد. پرسلان جزء خانواده سرامیک ها محسوب می شود. پرسلان از ترکیب خاک رس و مواد طبیعی دیگری مانند گرانیت، سیلیس و ... در دمای بالا و تحت فشار زیاد تولید می شود؛ از این رو نسبت به سرامیک مقاومت و دوام بیشتری دارد. پرسلان اغلب به دو صورت پولیشی و لعاب دار به بازار عرضه می شود که قابل استفاده در هر محیطی است. پرسلان نسبت به سرامیک منافذ کمتری دارد از این رو بافتی فشرده تر و یکنواخت تر دارد. پرسلان نسبت به سرامیک معمولی، ظاهر چشم نوازتری دارد از این رو در بین عموم دارای محبوبیت بیشتری است.

تفاوت سرامیک پرسلان و خاک سفید

تفاوت سرامیک پرسلان و خاک سفید

با پیشرفت صنعت کاشی و سرامیک در ایران، انواع مختلفی از این محصولات روزانه در حال تولید هستند که هر کدام بسته به متریال استفاده شده، روش تولید و ... ویژگی ها و کاربردهای متفاوتی دارند. با این تفاسیر برای تشخیص انواع سرامیک و انتخاب بهتر، باید نسبت به انواع آن ها شناخت کافی داشت. تفاوت سرامیک، پرسلان و خاک سفید در این است که سرامیک خاک سفید نسبت به پرسلان تخلخل بیشتری دارد و بسته به موادی که در ترکیبات آن ها استفاده شده با رنگ سفید تولید می شود. در صورتی که سرامیک پرسلان از خاک رس سفید تهیه می شود. برخی معتقدند که سرامیک پرسلان همان سرامیک خاک سفید است زیرا سرامیک پرسلان نیز رنگ سفید دارد؛ اما نباید این دو محصول را باهم یکی کرد، زیرا پرسلان مقاومت بیشتری دارد و جذب آب آن بسیار کمتر است. برخی از فروشگاه ها از این شباهت سوء استفاده می کنند و سرامیک خاک سفید را به عنوان سرامیک پرسلان با قیمتی بالاتر به فروش می رسانند.

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید

تفاوت سرامیک خاک قرمز با خاک سفید

سرامیک با توجه به ترکیباتی که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته دارای رنگ بدنه متفاوتی است. در واقع رنگ بیسکوئیتی این محصولات، نشان از مواد تشکیل دهنده آن ها است. سرامیک هایی که با خاک سفید تولید می شوند دارای بیسکوئیت سفید هستند؛ در صورتی که سرامیک هایی که بیسکوئیت آن ها قرمز یا متمایل به قرمز است، از خاک قرمز ساخته شده اند. در کل سرامیک از ترکیب خاک رس، ماسه و فلدسپات تولید می شود که بسته به رنگ خاک رس، رنگ بدنه آن ها سفید یا قرمز است. با این تفاسیر تفاوت چندانی بین سرامیک خاک قرمز با خاک سفید وجود ندارد و تنها در رنگ بیسکوئیت با هم تفاوت دارند. در واقع سرامیک خاک قرمز و خاک سفید با یک روش تولید می شوند و ویژگی های یکسانی دارند.

تفاوت سرامیک پرسلان و گرانیتی

تفاوت سرامیک پرسلان و گرانیتی

سرامیک پرسلان و گرانیتی جزء محبوب ترین مصالح ساختمانی هستند که کاربرد گسترده ای دارند و برای اکثر فضاها قابل استفاده هستند. بنابراین بهتر است نسبت به تفاوت سرامیک پرسلان و گرانیتی آشنایی داشته باشید. سرامیک پرسلان و گرانیتی هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که قبل از خرید باید نسبت به مزایا و معایب هر دو آگاهی داشته باشید. گرانیت، از سنگ طبیعی متخلخل ساخته شده است که زیبایی چشم نوازی دارد. این محصولات در برابر رطوبت مقاومت بالایی ندارند در صورتی که در برابر ضربه، خراش و حرارت بسیار مقاوم هستند. سرامیک پرسلان در حرارت بالا و تحت فشار تولید می شود از این رو استحکام بالایی دارد. علاوه بر این دارای خصوصیات مثبتی مانند ثبات رنگی در برابر نور خورشید، مقاومت در برابر سایش، تنوع رنگ و طرح بالا، ضد حریق، مقاوم در برابر رطوبت و ... است.
در این مقاله به تفاوت های پرسلان، سرامیک، سرامیک‌ های خاک سفید و قرمز و همچنین سرامیک گرانیتی پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خصوصیات سرامیک ها، و همچنین خرید آن ها، به وبسایت گروه ایران سرام، مراجعه کنید. با ایران سرام، اطمینان و کیفیت را تجربه کنید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+