چون ما مرجع تخصصی هستیم

کاربرد سرامیک ها در صنعت

با شنیدن اسم سرامیک به صورت ناخودآگاه ذهن همه ما به سمت ساختمان ها و منازل خواهد رفت چرا که امروزه در صنعت ساخت و ساز کاشی و سرامیک نقش بسیار پر رنگ و ویژه ای ایفا می کنند، اما با توجه به قدمت علم و صنعت سرامیک و همچنین پیشرفت روزافزون آن امروزه کاشی ها در صنعت به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. انواع سرامیک های پیشرفته ای همچون سرامیک های مهندسی، شیشه سرامیک ها و الکتروسرامیک ها بیشترین استفاده ها را در صنایع مختلف دارند.

کاربرد سرامیک ها در صنعت

استفاده از سرامیک ها در صنعت های مختلف

سرامیک ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که در متن زیر به آن ها می پردازیم:

سرامیک ها در صنایع نظامی

 کاشی ها از جنگ جهانی اول تا به الان با یک سیر پیشرفتی عالی همواره در صنایع نظامی، فضایی، دفاعی و هوایی مورد استفاده قرار گرفته اند. انواع سرامیک های پیشرفته و با عملکرد بالا در سیستم های هدایت موشکی، خودروهای نظامی و به عنوان پوشش لعاب دار برای تانک ها استفاده می شود.

سرامیک ها در صنعت پزشکی

با پیشرفت علوم و تکنولوژی امروزه سرامیک های پیشرفته نقشی اساسی را در علم پزشکی ایفا می کنند و تقریباً همه ما ایمپلنت های سرامیکی دندان را شنیده ایم. سرامیک ها جزء معدود موادی هستند که به بدن انسان آسیبی وارد نمی کنند و هنگامی که در مفاصل، دندان ها و استخوان ها استفاده می شوند همانند عضوی از بدن انسان عمل خواهند کرد و با وجود ویژگی های مثبت زیاد همواره استفاده از آنها در پزشکی رو به رواج و افزایش است.

سرامیک ها در صنعت پزشکی

صنایع کامپیوتر و تکنولوژی

قطعاً همه ما قطعات الکترونیکی زیادی مانند خازن، مقاومت و بسیاری دیگر را دیده ایم که از سرامیک ها پیشرفته در آنها استفاده شده است. در سال های اخیر تقریباً سرامیک های پیشرفته در تمامی وسایل الکترونیکی مانند کامپیوترها، تلفن ها، لوازم خانگی و... مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین سرامیک ها در صنعت ساخت لوازم آزمایشگاهی، در صنایع خودرو سازی و بسیاری دیگر از صنایع استفاده می شود.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+