چون ما مرجع تخصصی هستیم

کشور عراق در یک دهه گذشته یکی از بزرگ ترین مصرف کنندگان محصولات ایرانی بوده و به یکی از مهم ترین بازارهای هدف صادرات ایران تبدیل شده است. در میان محصولات صادراتی به این کشور مصالح ساختمانی نقش ویژه ای دارد و در مصالح ساختمانی هم صادرات کاشی و سرامیک بیشترین درصد را به خود اختصاص داده اند.

 

 

دلایل محبوبیت بازار عراق برای صادرات کاشی

محصولات ساختمانی ایرانی به اکثر کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر می شوند اما کشور عراق به دلایل زیادی بهترین بازار هدف برای صادرات کاشی و سرامیک و دیگر مصالح ساختمانی است که از جمله آنها می توان به داشتن مرزهای زمینی زیاد، روابط خوب سیاسی دو کشور، مصرف و تقاضای زیاد کشور عراق، فاصله و مسافت بسیار نزدیک نسبت به سایر کشورها، هزینه های پایین تعرفه های گمرکی و همچنین راحتی و سهولت صادرات اشاره کرد.

همچنین وجود چهار منطقه آزاد تجاری بصره، نینوا، الانبار و سلیمانیه یکی از مهم ترین دلایل صادرات به این کشور می باشد، زیرا طبق قانون سازمان مناطق آزاد، کالاهایی که به این مناطق وارد می شوند و یا کالاهای صادراتی از این مناطق از پرداخت هرگونه مالیات و عوارضی معاف می باشند که این باعث افزایش صادرات محصولات ایرانی به عراق شده است.

عمده ترین صادرکنندگان به کشور عراق و بهترین راه صادرات به این کشور

کشور عراق یکی از مهم ترین بازارهای هدف برای کشورهای چین، آمریکا، ترکیه، ایران و کره جنوبی است. ایران بیشترین میزان صادرات خود را در 16 گروه از کالاها به عراق صورت می دهد که بیشترین آمار این صادرات مربوط به مصالح ساختمانی و خصوصاً صادرات کاشی و سرامیک است و در میان این کشورها رتبه دوم صادر کننده محصولات به عراق را دارد.

همچنین بهترین راه برای صادرات به این کشور از مرزهای زمینی است. با توجه به وجود پایانه های مرزی زیادی که در مرزهای ایران با عراق وجود دارند، صادرات و واردات را برای دو کشور بسیار راحت تر و کم هزینه تر کرده اند.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+