چون ما مرجع تخصصی هستیم

با انواع کاشی کاری سقف و کف آشنا شوید

کاشی کاری یکی از هنرهای قدیمی ایرانی به شمار می رود. امروزه می توانید نمونه کاشی کاری ایرانی را در بسیاری از محیط ها مشاهده نمایید. در این مقاله شما را با انواع کاشی سنتی، کاشی بدنه، سرامیک کف پارکینگ، کف ساختمان و سرامیک بدنه آشنا خواهیم کرد و همچنین در زمینه کاشی کاری سقف و سرامیک کف توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد. امید است که با استفاده از این مقاله بتوانید بهترین انتخاب را برای کاشی کاری محیط یک ساختمان از لحاظ کف و سقف انتخاب نمایید. در ابتدا با برخی از مفاهیم آشنا خواهیم شد و در ادامه شما را با کاشی کاری سقف و سرامیک کف ساختمان آشنا خواهیم کرد.

کاشی کاری کف

کاشی های مورد استفاده در کف و سقف معمولا با استفاده از سنگ یا سرامیک تولید شده اند. گرچه که کاشی کاری های جدید، از محصولاتی مانند لاستیکی یا شیشه ای نیز استفاده می کند. کاشی های سرامیکی معمولا با رنگ و لعاب در بازار عرضه می شوند تا زیبایی دو چندانی داشته باشد همچنین کاشی کاری های معرق با الگوهای مختلف انجام داده می شود. ملات کاشی های کف معمولا با استفاده از ماسه و سیمان تولید می شوند و همچنین یک لایه لاتکس در این گونه از محصولات استفاده می شود تا چسبندگی استاندارد را داشته باشد. در هنگام کاشی کاری کف و سقف معمولا از ملات ماسه ای برای پر کردن فضای بین کاشی ها استفاده می شود. البته گاها این کار صورت نمی گیرد و به زیرسازی کف برای پر کردن فضای بین کاشی ها بسنده می شود.

کاشی هایی که با استفاده از سنگ طبیعی تولید می شوند، معمولا دارای کیفیت بالاتری هستند و همچنین زیبایی بیشتری دارند. البته به دلیل اینکه رنگ های یکنواخت در این سری از کاشی ها پیاده سازی می شود، کاشی کاری با استفاده از این محصول نیازمند الگوهای پیچیده تری است. این سری از کاشی ها با طول و عرض استاندارد و یکنواخت به صورت عمده تولید شده و در بازار عرضه می شوند. این در حالی است که کاشی های گرانیتی و مرمر با استفاده از اره برش داده می شوند و با رنده همسطح یک دیگر می شوند تا ابعاد یکسانی داشته باشند و ضخامت آن ها بیشتر یا کمتر نشده باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که این سری از کاشی ها باید جلا داده شوند. سایر سرامیک  ها از لحاظ ضخامت ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. از این روی باید ملات در هنگام کاشی کاری به اندازه کافی زیر کاشی ها ریخته شود، تا نتیجه کار، مطلوب باشد. یکی از مشکلاتی که ممکن است در حین کاشی کاری رخ دهد، لغزنده بودن کاشی ها پس از رطوبت دیدن است. این مشکل به خصوص برای کاشی های سنگ طبیعی مانند تراورتن و سنگ مرمر رخ می دهد. برای اینکه این لغزندگی برطرف شود، از سری سرامیک هایی استفاده می شود که در هنگام رطوبت سطح لغزنده ای به خود نمی گیرند. همچنین الگوی برش کانتور بر روی این محصولات در هنگام کاشی کاری اجرا می شود و همین امر سبب می شود تا از بروز لغزندگی جلوگیری به عمل آید. همچنین گاها از یک سطح ماسه ای یا خاکستر استفاده می شود تا از بروز لغزندگی در محصولات هنگام رطوبت بکاهد.

کاشی کاری کف

زمانی که می خواهید کاشی کاری انجام دهید، گاها نیاز به انجام برخی از پیش زمینه ها می شود که رعایت آن بسیار با اهمیت است. برخی از انواع کاشی ها به دلیل اینکه مقاومت کمتری دارند (سنگ آهک) در مناطقی که بیشتر در رفت و آمد است، نباید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بیشتر انواع کاشی ها که در کاشی کاری امروزی مورد استفاده است، لعاب دارند و در صورتی که این لعاب فرسوده شود یا با جسمی از بین برود، زیرسازی کاشی نیز از بین خواهد رفت. بر همین اساس باید در هنگام کاشی کاری به موقعیت و ویژگی های هر نوع کاشی دقت شود. کاشی هایی که با استفاده از سنگ های طبیعی تولید شده اند را می توان با ابزار مختلف رنگ آمیزی کرد. بر خلاف کاشی های سرامیکی که نیازی به رنگ ندارند، پیش از کاشی کاری بهتر است با استفاده از رنگ، کاشی های سنگ طبیعی را با استفاده از ابزار مختلف رنگ آمیزی کرد. گرچه در نهایت کمی از خطوط خاک و ملات نشان داده می شوند. رنگ آمیزی کاشی ها تنها به درزگیری در کاشی کاری ختم نمی شود، بلکه کاشی های کف و سقف گاها با استفاده از ملات مختلف رنگ آمیزی می شوند. نیاز به رنگ آمیزی بر اساس تخلخل هر نوع سنگ تعیین می شود. برای مثال سنگ های آهکی به این دلیل که تخلخل بالایی دارند، نیاز به رنگ آمیزی در آن ها بیشتر احساس می شود. این در حالی است که نیاز به رنگ آمیزی در سایر سنگ ها مانند گرانیت که از تخلخل کمتری برخوردار هستند کمتر احساس می شود. گرچه سنگ هایی مانند گرانیت از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. برخی از فروشندگان کاشی و همچنین مراکز کاشی کاری، توصیه به خرید انواع مختلف کاشی های کف با طرح های مختلف می کنند تا بتوان به کف محیط تنوع داد. گرچه که این محصولات دارای وزن بالایی هستند ولی توصیه می شود که تنوع در خرید پیش از کاشی کاری رعایت شود. همچنین باید در حین حمل این دسته از کاشی ها که برای کف استفاده می شود نهایت دقت را کرد چرا که این محصولات بسیار شکننده هستند. با استفاده از کاشی سرامیک حمام، بادوام و ضد آب می توانید کف حمام یا دستشویی را تزئین کنید. شما عزیزان می توانید لیست قیمت سرامیک کف سرویس بهداشتی را در فروشگاه اینترنتی ایران سرام مشاهده کنید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین این مجموعه تماس حاصل نمایید.

بهترین کاشی کف

کاشی هایی که با استفاده از کف لاستیکی تولید می شوند، به دلیل مقاومت بسیار بالایی که در برابر ضربه و شکستگی دارند، می توانند گزینه ای مناسب برای کاشی کاری در محیط های ساختمانی به شمار روند. این محصولات دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و به دلیل مقاومت بالا می توانند در محیط هایی مانند پارکینگ ها، مراکز تجاری، ساختمان های مسکونی، استخر و سالن های بدنسازی مورد استفاده قرار گیرند.  کاشی های کف پلاستیکی محصولاتی هستند که دارای طول عمر بسیار بالایی می باشند و به دلیل این که می توانند دوام بالاتری داشته باشند و امکان استفاده از آن با چسب یا بدون چسب فراهم شده است. این محصول مناسب برای مکان هایی است که به دلیل وجود روغن، گریس یا موادی با ویسکوزیته بالا، نمی توان کاشی کاری محصولات معمولی را انجام داد. کاشی های کف پلاستیکی که یک محصول نوآورانه و جدید به شمار می روند، یکی از بهترین انتخاب ها برای محیط هایی مانند کارخانه های قدیمی، گاراژ ها، مدارس و مغازه ها به شمار می رود.

بهترین کاشی کف

کاشی کاری سقف

این سری از محصولات که در سقف بنا کار می شوند، با استفاده از یک شبکه بندی آلومینیومی محکم می شوند و همچنین برای بهبود آکوستیک محیط گزینه ای بسیار مطلوب به شمار می روند. باید به یاد داشته باشید که کاشی کاری سقف شاید از لحاظ عایق حرارتی گزینه ای مناسب نباشد ولی می تواند محیط را خنک کرده و همچنین برای زیباسازی محیط بسیار جذاب است. کاشی هایی که برای کاشی کاری سقف به کار برده می شوند، معمولا با استفاده از نمد، فیبر معدنی و طبیعی، پرلیت، پشم معدنی و حتی با استفاده از مواد بازیافتی تولید می شوند. کاشی های پشم سنگ با استفاده از مواد معدنی تولید می شود و همچنین برخی از مواد برای اتصال این مواد به کار برده می شوند. کاشی های گچی نیز با استفاده از مواد معدنی نرم تولید می شوند و استفاده از کاغذ یا سایر موادی که برای تزئین مورد استفاده است، به کار برده می شود. کاشی های سقفی معمولا پیش از کاشی کاری از یک الگو استفاده می کنند که باعث بهبود توانایی این محصول در آکوستیک کردن محیط داشته باشد.

سقف هایی که با استفاده از کاشی کاری تزئین شده اند، مقاومت بالایی در برابر حرارت و دود داشته و در صورت تخریب می توانند سبب گسترش آتش سوزی با سرعت بالا شوند. این سری از کاشی کاری همچنین می تواند به دلیل جمع کردن دود، فعالیت آب پاش های محیطی را بهبود بخشند. کاشی های سقفی به خصوص در طاقچه های کاشی کاری مدیترانه ای مورد استفاده هستند. این محصولات همچنین در کاشی کاری بالای ستون ها می توانند زیبایی بسیار زیادی را خلق کنند. کاشی های سقفی مدرن ممکن است با استفاده از چسب بر روی سقف قرار بگیرند. همچنین در سقف هایی که حالت افتاده دارند بسیار مورد استفاده هستند.

کاشی کاری سقف

کاشی های چینی

کاشی های چینی یک اصطلاح آمریکایی است که به کار برده می شود و طبق استاندارد C242 در سازمان ASTM به کاشی های سقفی گفته می شود که با استفاده از مواد فشرده تولید می شود و دارای رنگ بسیار شفافی است که نیازی به رنگ آمیزی ندارد. این نمونه از کاشی در کاشی کاری سقفی مورد استفاده است.

کاشی های سنگریزه

کاشی های سنگریزه که در کاشی کاری سقفی به کار برده می شوند، مانند سایر محصولات بوده و با استفاده از سنگریزه هایی تولید می شود که به پشتی متصل شده اند. این سری از کاشی به استفاده از الگوهای پیچیده و در هم تشکیل می شود و دارای الگوهای بسیار خاصی است تا جلوه ای بسیار زیبا در کاشی کاری داشته باشد. این کاشی ها که برای اولین بار در کشور اندونزی تولید شد، امروزه در تمامی کشورهای جهان با انواع سنگ ها تولید و در بازار عرضه می شود.

کاشی های چاپ دیجیتالی

دستگاه های چاپی دیجیتال به یکی از مهم ترین ابزاری تبدیل شده اند که برای تولید کاشی می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این دستگاه ها می توانند تصویر خود را به صورت bitmap از دوربین یا نرم افزارهای ویرایش عکس دریافت کرده و بر روی لعاب کاشی پیاده سازی کنند. این امکان برای انتقال حرارتی و غیره می تواند مناسب باشد و معمولا کاشی هایی که به این صورت چاپ می شوند، دارای کیفیت بالایی در برابر حرارت و شستشو هستند. به طور کلی از این سری کاشی ها و سرامیک کف آشپزخانه در آشپزخانه ها یا خانه های فانتزی بیشتر استفاده می شود.

کاشی های سیاه قلم شده با الماس

این سری از کاشی ها که برای کاشی کاری سقفی استفاده می شوند، با استفاده از یک الماس تحت کنترل کامپیوتر بر روی کاشی پیاده سازی می شوند و دارای شرایطی بسیار پایدار تر از سایر محصولات هستند.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+