چون ما مرجع تخصصی هستیم

مشهورترین کاشی ایران در جهان

با وجود اینکه در تمام دنیا کشورایران را با قدمت دیرینه و تاریخ آن می شناسند اما همیشه ایران هنر هایی داشته که زمینه های مختلف تبدیل به یک شناسنامه ملی شده است. طبق تحقیقاتی که دانشگاه هاروارد آن را به انجام رسانده است هنر کاشی و سرامیکی که توسط هنرمندان دوره اسلامی در ایران قدیم مورد استفاده قرار می گرفته قدمت بسیار بیشتری از این هنر در غرب دارد و تخمین زده اند که ایرانیان 500 سال زودتر از آنها به این هنر و صنعت دست پیدا کرده اند.

مشهورترین کاشی ایران در جهان

مشهورترین کاشی ایرانی

مشهورترین کاشی ایرانی که در سراسر دنیا شناخته شده است با نام کاشی زرین فام شناخته می شود. این کاشی به دلیل زیبایی خاص تکنیکی که در ساخت آن استفاده شده است همواره توجه باستان شناسان و محققین را به خود جلب کرده است. کاشی زرین فام در اندازه های متفاوتی و در شکل هایی همچون مثلث، چهارگوش، صلیبی، هشت ضلعی و شش ضلعی و یا حتی دایره و اشکال هندسی دیگر در تزئین بناهای ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته است. کاشی زرین فام ایرانی از قرن 12 میلادی تا به الان به عنوان یک هنر اصیل ایرانی در تمام موزهای جهانی شناخته شده است.

این کاشی در بسیاری از بناهای تاریخی و مذهبی کشورهای ایرانی و اسلامی قدیم همچون ترکیه، عراق، ایران، قرقیزستان و ... مورد استفاده قرار گرفته که تا الان هم زیبایی و دوام خود را حفظ کرده و همچنان جزء زیباترین کاشی های جهان می باشد.

مشهورترین کاشی ایرانی

مراحل ساخت کاشی زرین فام

کاشی زرین فام در اصل نوعی لعاب کاری است که در دو مرحله صورت می گیرد.

  • مرحله اول بعد از لعاب کاری سفید، کاشی را درون کوره ها قرار می دهند
  • در مرحله دوم از رنگدانه هایی که حاوی مس و نقره هستند آنها را رنگ آمیزی می کنند و سپس دوباره در درون کوره ها قرا می دهند تا رنگدانه ها و لعاب کاشی به صورتی درخشان و زیبا تثبیت شود.

مطالعاتی زیادی در زمینه پیدا کردن راز ساخت این کاشی ها درنقاط مختلفی مانند کشورایران، فرانسه، آلمان و ژاپن صورت گرفته که پس از 700 سال دوباره هنرمندان ایرانی توانسته اند به روش نحوه ساخت این کاشی دست پیدا کنند.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+