چون ما مرجع تخصصی هستیم

کاشی کاری سنتی چیست؟

 کاشی کاری یکی از هنرهایی است که از دیرباز مورد توجه و احترام زیادی بوده است و در کشور ایران هم از قدمت بسیار بلندی برخوردار است و با آمدن اسلام مورد توجه بیشتری قرار گرفت. اولین کاشی کاری های به قرن های قبل بر می گردد که هنوز هم در آثار باستانی و تاریخی می توان این هنر را مشاهده کرد.

کاشی کاری سنتی چیست؟

کاشی کاری سنتی

این نوع از کاشی کاری دارای پیشینه بسیار طولانی می باشد و در آن از انواع کاشی های لعاب دار استفاده شده است. این هنر دارای زیر شاخه های بسیار زیادی است که خصوصاً در کشورهای ایرانی و اسلامی رواج بیشتری داشته است.

انواع کاشی کاری سنتی

از مهم ترین نوع کاشی کاری های  سنتی می توان به کاشی کاری معرق که از تکه های بسیار کوچک کاشی استفاده می کرده، کاشی کاری معقلی که از خطوط زیبایی در آن استفاده می شود، کاشی کاری مشبک که برای محیط هایی که نیاز به نور خورشید داشته استفاده می شد، کاشی کاری هفت رنگ که ابتدا طرحی را روی کاشی های کشیده و پخت می کردند و سپس نصب می کردند، کاشی کاری حصیری، کاشی کاری منظم، کاشی کاری مینایی، کاشی کاری زرین فام و... اشاره کرد که هنوز هم در بسیاری از نقاط دنیا استفاده می شود و به یک هنر کاملاً زنده تبدیل شده است.

انواع کاشی کاری سنتی

تفاوت کاشی کاری سنتی با کاشی کاری مدرن

همانطور که اشاره شد در انواع کاشی کاری سنتی از سفال ها و کاشی های لعاب دار با ترکیب رنگ های زیبا و منحصر به فردی استفاده می شود و طرح های متنوعی دارد؛ اما امروزه در کاشی کاری مدرن از انواع کاشی های تزئینی بهره می برند و انواع تابلوهای هنری را با آن خلق می کنند و معمولا در این نوع کاشی کاری های از کامپیوترها و تکنولوژی های جدید بهره زیادی برده می شود

 

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+