چون ما مرجع تخصصی هستیم

پخت سوم کاشی و سرامیک

کاشی ها و سرامیک ها با توجه به تکنولوژی به کار رفته و محصولی که تولید می شود از نظر پخت به سه دسته تقسیم می شوند. در پخت اول ابتدا استخوان بندی و بدنه اصلی کاشی وارد کوره شده و پخت می شود. مرحله دوم بعد از لعاب زنی صورت می گیرد، اما پخت سوم کاشی و سرامیک با هدف ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر بر روی محصولات صورت می گیرد.

در این مرحله بر روی کاشی یا سرامیک نقش هایی به صورت چاپ ایجاد می شود و برای بار سوم پخت می شود که یک محصول با کیفیت و لوکس و البته گران قیمت را تولید می کند زیرا برای چاپ نقش و نقوش روی کاشی بعضاً از مواد همچون طلا و پلاتین استفاده می شود.

پخت سوم کاشی و سرامیک

مواد اولیه کاشی و پخت سوم آن

مواد اولیه کاشی به صورت مواد معدنی و انواع خاک های رسی در طبیعت موجود هستند و پس از فراوری به همراه سیلیس که از سختی و مقاومت بالایی برخوردار است برای ساخت کاشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای مراحل پخت دوم و سوم از انواع مواد مانند لعاب سفید و اکسیدهای ذوب شده استفاده می شود

مواد مورد استفاده در صنعت پخت سوم کاشی و سرامیک

برای پخت سوم کاشی از موادی همانند طلا و پلاتین، انواع رنگ های متالیک و قرمز و اکلیل دار که در دماهای بالای 800 تا 1000 درجه موجود هستند، انواع لعاب ها، انواع پودرهای چاپ و انواع اکسیدهای رنگی و همینطور روغن های چاپ استفاده می شود.

مواد مورد استفاده در صنعت پخت سوم کاشی و سرامیک

پخت سوم کاشی

در آخرین مرحله و بعد از مرحله چاپ و نقش دار کردن کاشی برای جلوگیری از چسبندگی کاشی های از لعاب انگوب دیرگداز که شامل منیزیت است استفاده می شود و کاشی در کوره هایی با درجه حرارت 1100 تا 1200 به مدت تقریب 1 ساعت قرار می گیرند و محصول نهایی را تولید می کند.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+