چون ما مرجع تخصصی هستیم

تعمیرات سرامیک کف

آیا سرامیک کف شما آسیب دیده، دچار ترک خوردگی، شکستی یا لقی شده و می‎خواهید آن را تعمیر کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، این مطلب از سری مقالات ایران سرام به خوبی شما را راهنمایی می‌کند تا با تعمیرات سرامیک کف آنا شوید و در صورت امکان بتوانید آن را انجام دهید.

برای تعمیرات سرامیک کف به چه ابزار و موادی نیاز داریم؟

کسی که می خواهد سرامیک کف را تعمیر کند، برای شروع کار به ابزار و مواد مختلفی نیاز دارد و در حین انجام کار باید تمام این تجهیزات در دسترس باشند. این وسایل و مصالح ساختمانی مورد نیاز عبارتند از:

  • کاشی یا سرامیک در واقع اصلی ترین نیاز تعمیر و ترمیم بوده که باید در رنگ و سایز مناسب انتخاب شود تا بتواند بهترین پوشش دهی را داشته باشد.
  • ماسه برای تهیه ملات سیمان نیاز است که باید به مقدار لازم با سیمان ترکیب شود تا چسبندگی لازم برای نگه داشتن سرامیک روی سطح را داشته باشد و به سرعت هم سفت شود.

برای تعمیرات سرامیک کف به چه ابزار و موادی نیاز داریم؟ 

  • سیمان اصلی ترین ماده در چسباندن سرامیک بوده که با کمی آب و ماسه ترکیب شده و ملاتی با بافت متراکم را تولید می‌کند.
  • چسب مخصوص اتصال کاشی که به صورت سطلی و یا تیوپی ارائه می‌شود و می‌تواند استحکام کار را تا حد زیادی بیشتر کند.
  • اسکنه وسیله‌ای است برای جداسازی کاشی از زیرسازی که به کمک آن می‌توان سرامیک‌های شکسته و لق را به راحتی جدا کرد.
  • کاردک برای پهن کردن ملات زیر سرامیک به کار می‌رود که لبه ‌ای صاف و مسطح دارد.
  • پتک از جنس لاستیک فشرده بوده که مانع از شکستگی سرامیک می‌شود و تنها آن را در جای خود فیکس می‌کند.
  • کاشی‌بُر برای تنظیم سایز سرامیک استفاده می‌شود.
  • چکش لاستیکی دارای دسته‌ای بلند بوده که به کمک آن می‌توان روی سرامیک ضربه زد تا به خوبی در جای خود قرار بگیرد.

ابزار و موادی که برای انجام این کار در نظر گرفته می‌شوند همگی کاملا استاندارد هستند تا کار به صورت کاملا ایمن صورت بگیرد.

 برای تعمیرات سرامیک کف به چه ابزار و موادی نیاز داریم؟

تعمیر کاشی و سرامیک کف چگونه است؟

تعمیر سرامیک کف کاری پیچیده است که باید طبق اصولی خاص انجام شود. برای شروع کار باید ابتدا عیب یابی انجام شود و پس از رفع مشکل و عیب کاشی که دچار ترک خوردگی و شکستگی و یا حتی لقی شده باشد تعمیر گردد. در فرآیند تعمیرات باید ابتدا سرامیک آسیب دیده از سطح برداشته شود و زیر آن به خوبی تمیز گردد. سپس سرامیکی دقیقا همرنگ آن توسط ملات سیمان و یا چسب به صورت کاملا تراز جایگزین سرامیک شکسته می‌شود. در تعمیرات انتخاب سایز و رنگ اهمیت زیادی دارد و باعث ایجاد تضاد نمی‌شود.

زمانی که سرامیک سالم جایگزین شد عمل دوغاب کاری صورت می‌گیرد تا تمام درز و شکاف‌های منتهی به سرامیک کامل پر شود و محیطی برای ایجاد جرم و باکتری خالی نماند. اشخاصی که کار تعمیرات را انجام می‌دهند تمام ابزار و مواد لازم برای انجام کار را در اختیار دارند. اگر کار به صورت کاملا اصولی و استاندارد و با مواد اولیه مرغوب انجام شود، سرامیک به مرور زمان دچار افت کیفیت نمی‌شود. نحوه ترمیم و تعمیر به میزان خرابی بستگی دارد در صورتی که تنها یک سرامیک دچار لقی و شکستگی شده باشد، شما می‌توانید در مدت زمان کمی آن را اصلاح کنید، اما اگر وسعت خرابی بیشتر باشد، قطعا تعمیر آن زمان‌برتر خواهد بود.

تعمیرکار برای انجام این کار ابتدا مواد و لوازم مورد نیاز را آماده می‌کند. پس از آن توسط اسکنه سرامیک‌های شکسته و لق شده از سطح مورد نظر جدا می‌شوند. زیر سرامیک کاملا تمیز شده و زیرسازی‌های لازم و شیب بندی به خوبی انجام می‌شود تا مشکل قبلی تکرار نگردد. پس از آن کاشی یا سرامیک مورد نظر که دقیقا همرنگ و هم سایز کاشی‌های مجاور است، انتخاب می‌شود و توسط کاشی بر اطراف آن صیقل داده می‌شود تا به خوبی در مجاورت کاشی‌های قبلی قرار بگیرد و درز و شکاف باز نماند. زیر کار ملات ماسه و سیمان و همچنین چسب ریخته می‌شود تا رطوبت نتواند به آن نفوذ کند. سرامیک توسط پتک و چکش پلاستیکی کاملا سفت شده و از روی ملات برداشته نمی‌شود. زمانی که مشکل به صورت کامل برطرف شد، درز و شکاف ها به کمک دوغاب پر می‌شوند.  

تعمیر کاشی و سرامیک کف چگونه است؟ 

در زمان تعمیر باید به مساحت محیط آسیب دیده توجه کنید و تمام کاشی‌های خراب را بیرون آورید. نصب کاشی باید به صورت کاملا اصولی و تراز شده باشد تا هیچ گونه لقی نداشته باشد. اگر تعمیرات گسترده باشد، قطعا کارگرانی هم همکاری می‌کنند تا کار با سرعت بیشتری پیش برود. ترمیم و تعمیر سرامیک‌های لق و شکسته مانع از گسترش آسیب شده و خسارت را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد. ضخامت کاشی و سرامیکی که جایگزین می‌شود، باید متناسب با کاشی‌هاس مجاور باشد تا شیب مورد نظر به درستی حفظ شود. زیرسازی و شیب بندی نکته مهمی در زمان تعمیر است که تعمیرکار باید به آن توجه کند. از راه رفتن روی سرامیک آن هم قبل از خشک شدن ملات سیمان جدا خودداری شود چون لق شدن مجدد سرامیک را به همراه خواهد داشت.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+