چون ما مرجع تخصصی هستیم

تميز كردن پاركت با بخارشوی

پارکت نوعی کفپوش است که از تکه های کوچک چوب به کل مربعی و مستطیلی ساخته شده است. نحوه ی تمیز کردن پارکت تا حدودی مانند دیگر کفپوش های چوبی است، اما حواستان به این موضوع باشد که تکه های چوبی به‌کار ‌رفته در پارکت بسیار کوچک تر و نازک تر هستند و بنابراین لازم است آنها را با دقت بیشتری تمیز کنید. تماس با آب همیشه برای چوب مضر است و باعث متورم شدن و به اصطلاح باد کردن سطح چوب می‌شود و صحنه زشتی را ایجاد می کند. این تورم و پیچ‌خوردگی در پارکت هایی که بسیار ظریف و نازک هستند یا کیفیت بالایی ندارند، راحت تر اتفاق می افتد.
البته پارکت معمولا با لایه ای از موم یا پلی اورتان درزگیری و پوشانده می شود، بنابراین هنگام تمیز کردن آن در صورت لزوم می توان از کمی آب هم استفاده کرد. باید دقت کنید از پاک کننده ای استفاده کنید که پوشش روی پارکت را از بین نبرد و به آن آسیب نزند. اگر در منزل خود بخارشوی دارید، باید بدانید که این وسیله کاربردی علاوه بر دیوار، بدرد تمیز کردن پارکت ها نیز می خورد.

آیا تمیز کردن پارکت با بخارشوی صحیح است؟

آیا تمیز کردن پارکت با بخارشوی صحیح است؟

پارکت نسبت به دیگر کف پوش ها مانند سرامیک، از حساسیت بسیار بیشتر برخوردار است. پارکت ها بسیار حساس هستند و ممکن است با هر ضربه ای، خراشی روی آنها ایجاد شود، به همین خاطر باید در تمیز کردن پارکت دقت زیادی انجام شود و سعی شود که به بهترین شکل آنها را تمیز کرد. بخارشوی یکی از وسایلی است که می توانید با استفاده از آن پارکت ها را تمیز کنید و آسیبی به آنها وارد نکنید. اگر اصول تمیز کردن پارکت با بخارشوی را بدانید، می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نگرانی بابت خراب شدن پارکت ها نداشته باشید. پارکت ها یا معمولا از چوب ساخته شده اند یا از جنس هایی مانند PVC هستند. به همین خاطر است که حساسیت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارند و کوچکترین ضربه می تواند روی آنها خط و خش ایجاد کند. به همین خاطر نمی توان پارکت ها را با روش های مرسوم مثل جارو زدن و تمیز کردن خانه پاکسازی کرد و باید از نکات و اصول خاصی برای این کار پیروی کنید.
تمیز کردن پارکت در حالت عادی، مراحلی دارد که با رعایت آن مراحل، می توانید به راحتی پارکت ها را تمیز کنید و آنها را برق بیندازید اما اگر آنها را رعایت نکنید، ممکن است به پارکت ها آسیب جدی برسانید. هنگام تمیز کردن کف با بخار دقت کنید که سطح پارکت در همه‌ی نقاط صاف و سالم باشد، در صورت وجود ترک خوردگی یا خراش، بخار آب به قسمت های زیرین نفوذ کرده و باعث تخریب سایر قسمت ها می شود.
کمترین میزان فشار و بخار را هنگام استفاده از بخار شوی برای تمیز کردن پارکت در نظر بگیرید. پس استفاده از بخارشوی هایی که میزان فشار و بخار آن‌ها قابل تنظیم است، برای تمیز کردن پارکت توصیه می شود و از دستگاه های بدون امکان تنظیم بخار استفاده نکنید.

تميز كردن سرامیک طرح پاركت با بخارشوی

تميز كردن سرامیک طرح پاركت با بخارشوی

تميز كردن سرامیک طرح پاركت با بخارشوی نسبت به تمیز کردن پارکت با بخارشوی راحت تر است؛ چون حساسیت کمتری نسبت به گرما و آب دارد. برای تمیز کردن سرامیک طرح پارکت یا پارکت، اولین کاری که باید بکنید این است که سطح مورد نظر را جارو کنید. برای این کار می توانید هم از جاروهای دستی استفاده کنید و هم می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.
البته در هر دو صورت توصیه می کنیم که حواستان باشد جارو روی پارکت خش نیندازد و آن را خراب نکند. در این مرحله سعی کنید این کار را با ملایمت بیشتری انجام دهید و عجله نکنید.
پس از اینکه سطح مورد نظر را به صورت کامل تمیز کردید و مطمئن شدید که هیچ گرد و غباری روی آنها وجود ندارد، حالا نوبت به این می رسد از بخار شوی استفاده کنید. بعد از اینکه سطح پارکت ها را به خوبی تمیز کردیم و شستشو دادیم، نوبت به این می رسد که آنها را برق بیندازیم تا مانند روز اول بتوانیم زیبایی آنها را ببینیم. برای این کار می توانید از روش هایی مانند تمیز کردن پارکت با سرکه که در یکی دیگر از مطالب آموزنده سایت ایران سرام شرح دادیم، استفاده کنید تا پارکت شما به خوبی برق بیفتد.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+