چون ما مرجع تخصصی هستیم

سرامیک کف پذیرایی براق بهتر است یا مات

به کار گیری سرامیک کف به ویژه سرامیک کف پذیرایی به دلیل برخورداری از تنوع بسیار بالا در کیفیت و مرغوبیت، ظاهر زیبا و کارایی این دسته از مصالح موجب شده است که افراد با سلایق و علایق گوناگون بتوانند نیازهای خود را به منظور پوشش کف هر قسمتی از منزل خود برآورده نمایند. این در حالی است که تنوع بسیار بالای سرامیک ها موجب سردرگمی افراد در هنگام انتخاب و خرید شده است. یکی از رایج ترین سوالاتی که در هنگام خرید سرامیک از سوی مشتریان عنوان می شود این است که: برای کف پذیرایی، سرامیک مات بهتراست یا براق ؟ در ادامه با ایران سرام باشید تا به معرفی سرامیک و بررسی این موضوع بپردازیم.

سرامیک کف مات بهتره یا براق

بی شک همه ما با واژه سرامیک آشنایی داریم، امروزه بیش از 90 درصد افراد بر این باورند که کاشی هایی که دارای جلا و درخشش بیشتری در مقایسه با سایر کاشی ها هستند و به منظور پوشش دهی دیوارها و کف ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند، سرامیک محسوب می شوند. اما خوب است بدانید که سرامیک واژه ای است که دارای گستردگی بیشتری به نسبت آن چه تا به حال گفتیم است. اصطلاح سرامیک برگرفته از واژه یونانی keamos به معنای شی پخته شده می باشد. بنابراین هر ماده غیر فلزی و در عین حال معدنی که ساختار آن پس از پخته شدن تغییر کرده و تبدیل به جسمی سفت و سخت می گردد، سرامیک نامیده می شود. اگر چه سرامیک علمی است که ابتدا و انتهایی ندارد، اما امروزه آن را در دو گروه اصلی سرامیک های سنتی و سرامیک های مدرن دسته بندی می کنند.
سرامیک های کف با وجود تنوع بسیار گسترده ای که در طرح و رنگ خود دارا می باشند، در دو طبقه کلی تقسیم بندی می شوند:

  • سرامیک کف پذیرایی مات
  • سرامیک کف پذیرایی براق

بی شک سرامیک کف پذیرایی براق یا مات تاثیر بسیار شگرفی در فضا و دکوراتیو داخلی پذیرایی شما خواهد داشت. به عبارت عامیانه تر می توان گفت که مات و براق بودن سرامیک کف پذیرایی حس و حال موجود در منزل شما را دگرگون خواهد ساخت. اگر انتخاب میان این دو نوع سرامیک برایتان دشوار است، با ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا شده و سپس تصمیم گیری کنید.

سرامیک کف پذیرایی مات

اگر شما هم به آن دسته از افراد تعلق دارید که می خواهید فضای پذیرایی منزلتان را با وقار و لوکس جلوه دهید و از طرف دیگر از ایجاد زرق و برق در منزل لذت نمی برید، بهترین گزینه برای رسیدن شما به هدفتان استفاده از سرامیک کف مات است.
یکی از بهترین ویژگی های سرامیک های مات این است که کثیفی و لکه موجود بر روی آن ها کمتر به چشم می آید. این دسته از سرامیک ها نسبت به لکه مقاوم ترند و همین امر موجب شده است که تمیز کردن آن ها کار چندان سختی نباشد. البته گفتنی است که هر اندازه درجه روشنایی سرامیک کف پذیرایی مات بیشتر باشد، احتمال نمایش کثیفی و لکه های سطح آن بیشتر خواهد بود.

سرامیک کف پذیرایی مات

در مقابل سرامیک های مات روشن، سرامیک مات تیره قرار دارند. استفاده از این محصولات در کف پذیرایی شما موجب می شود که فضای منزل تا حدودی دلگیر به نظر برسد. به منظور جلوگیری از این مشکل سعی کنید رنگ های دارای تنالیته روشن را برای سرامیک هایتان انتخاب کنید. انواع سرامیک کف مات همچنین موجب می شود مساحت سطح پذیرایی شما کمتر از میزان واقعی آن به نظر برسد و بدین ترتیب می توانید با استفاده از این دسته از محصولات فضای خالی منزل خود را مدیریت کنید.

سرامیک کف پذیرایی براق

سرامیک براق همان گونه که از نامش مشخص است، دارای جلوه نور بوده و بازتاب دهنده قوی نور از سطح خود هستند. استفاده از این نوع سرامیک ها در کف پذیرایی موجب می شود که مساحت فضای منزل بیش از مقدار واقعی آن به نظر برسد. همچنین اگر به آن گروه از افراد تعلق دارید که از وجود زرق و برق در منزلتان لذت می برید، استفاده از سرامیک های براق می تواند پیشنهادی مناسب برای شما باشد. سرامیک کف پذیرایی براق غالبا به هنگام استفاده از یک فرش به منظور تمرکز توجه بیننده کاربردی به نظر می رسد. زیرا این امر موجب ایجاد نوردهی بسیار شگفت انگیزی در منزل خواهد شد. سرامیک های براق سریعا کثیف شده و لکه دار می شوند، بنابراین به نگهداری و نظافت بیشتری احتیاج دارند. لغزنده بودن سطح سرامیک های براق در مقایسه با نوع مات آن ها، از دیگر نکات قابل توجهی است که ذکر آن ضروری می باشد.

اگرچه امروزه مزایا و معایب بسیاری برای سرامیک کف پذیرایی براق یا مات عنوان شده است، اما این که فرد کدام را می پسندد، به عوامل زیادی نظیر زمینه، ابعاد، نورپردازی و فضای مورد نظر بستگی دارد. گفتنی است که انتخاب این نوع کاشی ها تا حد زیادی به سلیقه شخصی فرد نیز وابسته است. بنابراین مهم ترین مولفه در هنگام انتخاب نوع مات و یا براق این دسته از سرامیک ها، انتظار فرد از فضای مورد نظر و چیزی است که او در ذهن خود دارد. بنابر آن چه تا به حال گفته شد انتخاب این محصولات تا حد بسیار زیادی به سلیقه و انتظار شما باز می گردد.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+