چون ما مرجع تخصصی هستیم

رنگ سرامیک چیست؟

رنگ سرامیک ها بسیاری از مواقع توجه ما را به خود جلب کرده اند و باعث جذابیت آن ها شده اند. استفاده از رنگ ها در کاشی ها و سرامیک ها قدمتی چند صد ساله دارد و همواره علم شیمی در صنعت کاشی و سرامیک یکی از ارکان اصلی بوده است. این رنگ ها استفاده های فراوانی دارند و معمولاً از کربنات ها و اکسیدهای فلزی تشکیل می شوند.

رنگ سرامیک چیست؟

انواع رنگ های سرامیک

همانطور که گفته شد این رنگ ها از اکسیدهای فلزی و کربنات ها به دست می آید. کربنات کبالت و اکسید کبالت برای تولید رنگ های آبی استفاده شود که انواع آبی ها را شامل می شود، استفاده از کروم نیز برای انواع رنگ های سبز، استفاده از آهن قرمز هم برای تولید رنگ های قرمز و قهوه ای در طیف های گسترده استفاده می شود، همچنین از فلز مس و بسیاری دیگر از فلزات مانند آلومینیوم، سرب و سیلیکا برای ایجاد رنگ های مختلف استفاده می شود. استفاده از رنگ ها در ایران باستان هم دارای قدمتی طولانی است و حتی از رنگ های گیاهی هم برای کاشی ها و سرامیک ها استفاده کرده اند.

انواع رنگ های سرامیک

کاربرد رنگ سرامیک در صنایع

این رنگ دارای کاربردهای زیادی در بسیاری صنایع مختلف می باشد. این رنگ ها امروزه در معماری نوین و دکوراسیون داخلی استفاده های زیادی دارند به صورتی که در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و داخل منازل و همچنین تولید وسایل دکوری داخل ساختمان ها استفاده می شوند. همچنین این رنگ ها در ساخت ظروف غذاخوری چینی، سفالی، شیشه و... به کار برده می شوند، همچنین مهم ترین استفاده این رنگ ها در صنعت کاشی می باشد، امروزه تقریباً هیچ کاشی و سرامیکی را بدون رنگ و لعاب نمی توانیم پیدا کنیم. البته امروزه رنگ هایی وجود دارند که می توان دوباره بر روی رنگ اصلی کاشی ها از آنها استفاده کرد و دوباره آنها را رنگ آمیزی کرد که با استقبال خوبی هم مواجه شده است چرا که هزینه های تعویض کاشی و سرامیک با هزینه رنگ آمیزی قابل مقایسه نیست.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+