چون ما مرجع تخصصی هستیم

اجرای کاشی اسلب

اگر قصد ساخت خانه یا دفتری برای خودتان یا دیگران داشته باشید، باید بدانید که سرامیک و کاشی ها، پر استفاده ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمان سازی هستند. کاشی ها، سفالی هستند و از خاک رس و آب تهیه می شوند، پس از قاطی کردن این دو، مخلوط را در قالب های مخصوص می ریزند تا در کوره قرار دهند، پس از خشک شدن کاشی ها آن ها را لعاب کاری کرده و برای زیباتر شدن طراحی می کنند. طریقه نصب کاشی اسلب با سایر محصولات مشابه، کمی متفاوت است و باید در نصب آن دقت زیادی کرد زیرا هر اشتباهی در هنگام نصب باعث خراب شدن این کاشی ها و شکسته شدن آن ها می شود و علاوه بر خراب کردن نما یا کف ساختمان، باید هزینه هنگفتی برای تخریب و خرید دوباره کاشی و نصب کرد. به همین خاطر است که می گوییم باید در نصب این کاشی ها دقت کرد و توسط افراد حرفه ای انجام شود و به تجهیزات ویژه ای نیاز دارد و تمام جزئیات آن مرحله به مرحله رعایت شود. فردی که قرار است این کار را انجام دهد باید آموزش لازم را ببیند تا کار خود را به خوبی انجام دهد. شما عزیزان می توانید برای خرید انواع کاشی و سرامیک اسلب ایرانی و خارجی در طرح های زیبا و به روز می توانید به فروشگاه اینترنتی ایران سرام مراجعه نمایید.

اجرای کاشی و سرامیک اسلب

نحوه اجرای کاشی اسلب

این کار هم مانند هر کار دیگری اصول و قواعدی دارد که باید به آن ها توجه کرد و در کار رعایت شود. توجه به این اصول و قواعد باعث می شود تا کار ما در نهایت یک کار زیبا، بی نقص و با کیفیت بالا باشد. حال برای راحتی کار شما ما به ترتیب این مراحل را به همراه توضیح مختصری در رابطه با هر یک از مرحله ها برای شما شرح می دهیم تا علاوه بر دانستن تعداد مراحل ترتیب انجام آن ها را هم بدانید:

  • تهیه وسایل لازم: قبل از شروع کار شما باید یک لیست از وسایل و تجهیزات مورد نیاز تهیه کنید و آن ها را بخرید. این کار باعث می شود تا در وسط کار دچار وقفه یا مشکل نشوید یا مجبور نشوید تا یک کاری را دوباره یا از راه سخت تری انجام دهید. برخی از وسایل مورد نیاز که باید در لیست خود یادداشت کنید عبارتند از: گیره، دستگیره و چکش.
  • آماده کردن کف یا دیوار مورد نظر: دومین کاری که باید هنگام اجرای کاشی اسلب انجام دهید آماده کردن کف یا دیوار ساختمان برای نصب کاشی هاست. شما باید سطح مورد نظر را مسطح و هموار کنید، برای این کار باید به این نکته خیلی مهم توجه کنید که سطح مورد نظر چه کف اتاق باشد چه دیوار، باید تراز و هم سطح باشد.
  • برش کاشی اسلب: برش دادن کاشی اسلب با دست امکان پذیر نیست و برای انجام این کار باید از دستگاه فرز دستی و یا دستگاه اره های برقی کمک بگیرید.
  • تهیه ملات: تهیه ملات یکی از مهم ترین مراحل این کار است. اگر ملات شما به درستی مخلوط نشود یا چسبندگی لازم را نداشته باشد، نتیجه کار را خراب می کند. برای تهیه ملات باید مصالح مورد نیاز را تهیه کرده و آن ها را به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکپارچه شود. برای این کار می توانید از یک همزن الکتریکی کمک بگیرید که حجم زیادی از ملات را در خود جای می دهد. اگر شما این مرحله را به خوبی انجام دهید نصب کاشی سلب را آسان می کنید.
  • پوشش کف با ملات: بعد از این که سطح مورد نیاز را کاملا هموار و تراز کردید و ملات خود را در غلظت مناسب و کاملا یکپارچه تهیه کردید، نوبت به این مرحله می رسد. شما باید سطح مورد نظر را کاملا با ملات بپوشانید. توجه داشته باشید که هر چقدر ملات شما یکدست، صاف و نرم باشد، کاشی های اسلب  راحت تر به ملات می چسبند.
  • نصب کاشی و سرامیک: برای حمل و نصب کاشی های اسلب باید از دستگیره های مخصوص این کار استفاده کنید. پس از آن که کاشی را با کمک دستگیره مخصوص در محل مورد نظر قرار دادید، با استفاده از چکش های پلاستیکی باید به آرامی روی آن ضربه بزنید. این کار به دو دلیل انجام می شود:
    حباب های پشت سرامیک را رفع می کند. اگر بین ملات و کاشی حباب ایجاد شود کاشی به راحتی از سطح جدا شده یا می شکند.
    زدن ضربه بوسیله چکش های پلاستیکی باعث بهتر چسبیدن کاشی به سطح مورد نظر می شود و کیفیت کار را بالاتر می برد.
    هنگامی که سرامیک دیواری را بر روی ملات ها نصب کردید باید پشت آن ها را هم ملات بریزید. این کار باعث استحکام کار می شود. در پایان هم باید به کمک گیره های پلاستیکی کاشی ها را در جای خود محکم کنید تا تکان نخورند.

نحوه اجرای کاشی اسلب

اقدامات پس از اجرای کاشی اسلب

بعد از نصب کاشی اسلب در جای مورد نظر باید اقدامات زیر را برای افزایش کیفیت کار انجام دهید:

  • بندکشی کاشی ها: به این مرحله، دوغاب کشی هم می گویند. باید فاصله بین کاشی ها را با ماده ای به نام دوغاب پر کنید و صبر کنید تا خشک شود.
  • تمیز کردن سطح کار شده: پس از اتمام کار، با یک دستمال تمیز، کاشی ها را تمیز کنید تا اگر ملات یا دوغاب بر روی آن ها ریخته است، خشک نشود.

درست انجام ندادن هر کدام از این مراحل باعث ناصاف شدن سطح، کثیف بودن کار، ترک خوردن کاشی ها یا شکست آن ها می شود.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+