چون ما مرجع تخصصی هستیم

چه نوع کاشی برای استخر مناسب است

یکی از مکان های سالم و تفریحی که سبب ایجاد نشاط و تازگی در افراد می شود، استخر است، در نتیجه انتخاب کاشی مناسب برای کف و دیواره استخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کاشی استخری دارای انواع گوناگونی است که متناسب با مدل و طرح استخر، می توان شکل و رنگ مد نظر خود را تهیه کرد. با توجه به کاربرد استخر باید برای کف و دیواره آن از کاشی هایی استفاده شود که جذب آب آن زیر صفر باشد، کاشی های معمولی جذب آب بالای صفر دارند از این رو مناسب استخر نیستند. انتخاب کاشی استخر علاوه بر نقشی که در زیبایی دارد در نگهداری و ماندگاری استخر نیز موثر است زیرا با گذشت زمان رسوبات موجود در آب مانند کلسیم و مواد معدنی دیگر روی دیوارهای استخر رسوب خواهند کرد که سایه سفیدی را روی سطح کار ایجاد می کنند، پاک کردن این سایه کار آسانی نیست اما با انتخاب کاشی مناسب می توانید از رسوب این مواد جلوگیری کنید. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع کاشی و سرامیک مناسب برای استخر به فروشگاه اینترنتی ایران سرام مراجعه نمایید. کاشی های مناسب استخر شامل موارد زیر هستند:

  • کاشی استخری شیشه ای: این نوع کاشی ها به دلیل طراحی و جذب نوری که دارند، بسیار مناسب هستند. نصب کاشی شیشه ای نیازمند زمان و دقت است همچنین هزینه به کار بردن این کاشی نسبت به انواع دیگر کاشی، بالاتر است اما نتیجه کار منحصر به فرد خواهد بود.
  • کاشی های پرسلانی: کاشی پرسلانی رایج ترین نوع کاشی است که برای استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. این کاشی تراکم بالایی دارد که در برابر آب و تغییرات آب و هوایی، بسیار قوی عمل می کند. استحکام زیاد، نصب آسان، تنوع بالای سبک و رنگ، عدم نفوذ آب و نگهداری آسان این کاشی سبب شده بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
  • کاشی های موزاییکی: این کاشی ها طرح و رنگ های خاصی دارند که سبب زیباتر شدن استخر می شوند. این مدل همانند دو نمونه بالا جذب آب زیر صفر دارد که در مجاورت با آب دچار آسیب نمی شود.

کاشی مناسب برای استخر  

سرامیک مناسب استخر

سرامیکی که برای استخر مورد استفاده قرار می گیرد همانند کاشی استخری باید دارای جذب آب صفری باشد. یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب سرامیک مناسب برای استخر، مقاومت در برابر یخ زدگی است، اگر سرامیک این ویژگی را نداشته باشد به آسانی با تغییرات آب و هوایی از سطح کار جدا می شود. اگر از سرامیک مناسبی برای استخر استفاده نکنید در آبگیری استخر و فصل های سرد با یخ زدگی و جذب آب، سبب آسیب می شوند که این امر می تواند ضرر مالی و یا خطرات دیگری به همراه داشته باشد. سرامیک های مناسب استخر به طور کلی به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

  • سرامیک استخری با جنس سرامیک: از این مدل در بیشتر استخرها استفاده می شود. این نوع مناسب استخرهایی است که طراحی نامنظم و بتنی دارند. این جنس سرامیک لعاب دار هستند و استحکام بالایی دارند.
  • سرامیک استخری با جنس شیشه ای: این نوع سرامیک با لعاب شیشه ای ساخته شده و نسبت به دیگر انواع سرامیک استخری برق بیشتری دارد. اغلب از این مدل برای دیواره های استخر استفاده می شود.
  • سرامیک استخری طرح استخری: این سرامیک از جنس پرسلان است که از نفوذ آب جلوگیری می کند. سرامیک طرح استخری مناسب استخرهایی است که شکل و ابعاد مشخص و متقارنی دارند.
  • سرامیک استخری با جنس مرمری: از این جنس سرامیک می توان برای کف و دیواره استخر استفاده کرد. بیشتر کاربرد سرامیک مرمری برای استخرهای شخصی و خانگی است. این جنس سرامیک زیبایی خاصی دارد که به فضا جلوه لاکچری تری می دهد. 

 سرامیک مناسب استخر  

نکات مهم در خصوص انتخاب کاشی استخر

کاشی استخری بیشتر از کاشی سرویس بهداشتی با آب تماس دارد در نتیجه باید در انتخاب آن دقت کنید. در این بخش برای کمک به خریدی بهتر به نکات مهمی در خصوص انتخاب کاشی استخر اشاره می کنیم: همانطور که در بالا گفته شد این کاشی ها باید جذب آب زیر صفر داشته باشند به گونه ای که آب به هیچ عنوان در آن ها نفوذ نکند. کاشی باید در برابر یخ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد ( به خصوص استخرهای سرباز) در غیر این صورت کاشی با تغییرات آب و هوایی به آسانی از سطح کار جدا خواهد شد. کاشی استخری با کاشی معمولی تفاوت های بسیاری دارند که در هنگام خرید با دقت به برخی نکات ساده می توانید مدل مناسبی را برای استخر خود تهیه نمایید. یکی از راه های آسان برای تشخیص کاشی استخری ریختن چند قطره آب به قسمت پشتی کاشی است ( بخش پشتی لعاب ندارد)، در کاشی معمولی آب جذب می شود اما در کاشی استخری میبینید که قطرات آب روی سطح باقی می مانند و جذب نمی شوند، بهتر است چند دقیقه صبر کنید و از عدم جذب آب مطمئن شوید. بهتر است کاشی استخری که لعاب براقی دارد را انتخاب کنید زیرا هیچگونه موادی روی آن رسوب نمی کند. کاشی مناسب استفاده در استخر است که ویژگی های شیمیایی آن پایدار باشد و به مرور زمان سبب آسیب به بدن انشان نشود.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+