چون ما مرجع تخصصی هستیم

صادرات کاشی به آفریقا به چه صورت است؟

ایران مصالح ساختمانی از قبیل سیمان، انواع کف پوش، کاشی و سرامیک، انواع سنگ و سایر تجهیزات ساختمانی را به آفریقا صادر می کند. با وجود اینکه رشد اقتصادی در کشورهای غربی قاره آفریقا کاهش پیدا کرده است، همچنان رشد اقتصادی در آفریقا مثبت است و همچنان ۷ کشور از کشورهای قاره آفریقا بیشترین رشد اقتصادی جهان را دارا هستند. روند رشد سرمایه‌گذاری خارجی در آفریقا در حال پیشروی است. بر اساس آمارهای گمرک ایران در ۴ ماه اول سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال 94 صادرات ایران به آفریقای جنوبی ۷۰ درصد افزایش یافت. طبق آمارها، مردم بیشتری در قاره آفریقا از فقر رهایی پیدا کرده اند و درآمد واقعی آنها به میزان 30 درصد نسبت به 10 سال گذشته افزایش پیدا کرده است. رشد اقتصادی با گسترش خدمات اجتماعی و درمانی همراه بوده است و به دنبال آن نیاز به ساخت مراکز درمانی و اجتماعی بیشتر از قبل احساس می شود و این امر زمینه صادرات کاشی به آفریقا را بیشتر کرده است.

صادرات کاشی به آفریقا به چه صورت است؟

شرایط صادرات کاشی به آفریقا

صادرات کاشی به آفریقا با وجود محدودیت هایی همچون عدم شناخت طرفین تجاری، افزایش هزینه های صادرات و بازاریابی، عدم وجود سیستم حمل و نقل دریایی، عدم وجود نمایندگی های شرکت ‌های ایرانی در قاره آفریقا از روبرو است. از طرف دیگر تنش های سیاسی، فساد اداری و ضعف مالی در کشورهای آفریقا موجب شده تا بازرگانان ایرانی نسبت به سرمایه گذاری در آفریقا اعتماد لازم را نداشته باشند. بر این اساس نیاز است که شناخت طرفین از نیاز ها و توانایی های یکدیگر بیشتر شود و زیرساخت های مناسب مانند رفع مشکلات حمل و نقل و ایجاد روابط بانکی مناسب انجام شود تا شرکت های ایرانی در کشورهای آفریقایی استقرار یابند و همچنین در نمایشگاه های ببین المللی قاره آفریقا حضور بیشتری داشته باشند تا موجب افزایش تجارت بین دو طرف بشوند.

صادرات کاشی به آفریقا به چه صورت است؟

صادرات کاشی و سرامیک ایران به کشورهای آفریقایی

با توجه به آمارهای رو به رشد در خصوص صادراتکاشی و سرامیک به کشورهای آفریقایی در سال های اخیر با انجام تحقیقات بازاریابی و شناسایی کانال های توزیع مناسب در کشورهای دارای پتانسیل می توان صادرات این محصولات را به این قاره بیش از پیش افزایش داد تا به سود خوبی دست یافت. صادرات کاشی و سرامیک به کشور های آفریقایی سود بسیار خوبی برای کشورمان داشته و شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشیده است.

 

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+