چون ما مرجع تخصصی هستیم

معرفی انواع کاشی و سرامیک

در این مطلب می خواهیم به معرفی انواع کاشی و سرامیک تولیدی و موجود در بازار ایران بپردازیم و با خصوصیات هر کدام از کاشی سرامیک ها  به صورت کلی آشنا شویم. شما می توانید برای آگاهی بیشتر از انواع کاشی تولیدی در ایران به ایران سرام مراجعه کنید

انواع کاشی و سرامیک چگونه تقسیم بندی می شوند

لازم به ذکر است جهت انتخاب محصول مناسب ابتدا باید با خصوصیات آن آشنا شوید .که به صورت کلی هر محصول از نوع کاشی و سرامیک شامل دو بخش بدنه که وظیفه استحکام و مقاومت و همچنین لعاب که ظاهر آن ها را تشکیل می دهد، می شود. انواع محصولات تولیدی در ایران شامل انواع مختلفی از نظر جنس و کاربرد می شود که طبق استاندارد در هر چهار درجه به بازار عرضه می شود و مقدار فراوانی از نوع ممتاز آن نیز به کشورهای دیگر صادر می شود.

انواع کاشی و سرامیک ایران چگونه تقسیم بندی میشوند

نمنو هایی  از کاشی سرامیک  های تولیدی 

نممونه کاشی سرامیک تولیدی به شرح زیر است:

  • سرامیک پرسلان
    سرامیک پرسلان نوعی سرامیک است که دارای بدنه قوی و جذب آب کم می باشد. که قابلیت تولید در سایزهای متوسط و بزرگ را دارد و دارای لعاب مستحکمی نیز می باشد که در انواع مات و براق بر روی بدنه قوی آن کار می شود این نوع سرامیک به خاطر استحکام بالای آن و جذب آب کم بهتر است به جای نصب با ملات ماسه سیمان با چسب مخصوص بر روی کف نصب شود. تا از دوام و طول عمر بیشتری برخوردار باشد.
  • سرامیک اسلب
    این نوع سرامیک از دسته سرامیک های پرسلان می باشد و دارای همان خصوصیات و لعاب معمولا براق و یک دست می باشد که لبه های آن نیز از نوع کالیبره می باشد. استفاده از این نوع سرامیک مستلزم صرف هزینه زیاد است  زیرا خود متریال و همچنین دستمزد نصب آن بالا می باشد و معمولا در ساختمان های لوکس و یا مکان های اداری کاربرد دارد.
  • سرامیک آنتی باکتریال
    کاشی و سرامیک آنتی باکتریال شاید پیشرفته ترین نوع کاشی و سرامیک تولیدی کشور می باشد که از تکنولوژی نانو در لعاب آن استفاده شده است و از نظر تنه تفاوت چندانی با دیگر کاشی و سرامیک ها ندارد عملا تفاوت این محصول با دیگر همنوعان خود در قابلیت خود نظافتی آن می باشد که نسبت به دیگر انواع کفپوش و دیوارپوش عملا نیاز به شستشو ندارد و در مجاور نور ماورا بنفش خود را از میکروب ها و باکتری ها پاک می کند .
  • سرامیک مینیاتوری
    کاشی و سرامیک مینیاتوری و یا کاشی سرامیک با ابعاد خیلی کوچک که دارای جذب آب بسیار پایین می باشد و در کارخانه مجموعه ای از آن ها در کنار هم بر روی یک صفحه قرار می گیرند و به بازار عرضه می شوند . این مدل کاشی و سرامیک معمولا با چسب نصب می شوند و در صورت استفاده از دیواره های دارای انحنا بسیار کاربردی می باشند . این کاشی ها به دلیل ایجاد بند های فراوان در بین خود دارای ضریب اصطکاکی بالایی می باشند و عملا حتی در مواقعی که روی سطح خیس هم باشد از لغزش بر روی آن ها جلوگیری می کند.
  • سرامیک ضد اسید
    همان طور که از اسم سرامیک ضد اسید می توان نتیجه گرفت نوعی از کاشی و سرامیک می باشد که دارای لعاب مقاوم به اسید است که در مواجهه با انواع شوینده های اسیدی مقاومت بسیار خوبی از خود نمایش می دهد این محصول مخصوص مکان هایی که نیاز به ضدعفونی مداوم دارند طراحی شده است که در دراز مدت و مواجهه مکرر لعاب این محصولات با انواع اسید ها کیفیت خود را حفظ می کند. خاصیت دیگری که لعاب این محصول دارد مقاومت بالا در برابر سایش می باشد زیرا در اثر شستشوی مداوم و برخورد انواع برس ها و شستشو توسط آن ها در بلند مدت عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.
  • این سرامیک برای استفاده به عنوان کفپوش حمام و سرویس بهداشتی و کف حیاط بسیار کاربردی هستند. برای مشاهده انواع کاشی و سرامیک ضداسید مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام و همچنین جدیدترین مدل سرامیک کف حیاط با ما در ایران سرام همراه باشید.

نمونه کاشی سرامیک تولید

 

نمونه کاشی های کابینتی تولیدی 

    • کاشی پشت کابینتی
      همان گونه که انتظار می رود محصولی که قرار است توسط کابینت پوشیده شود نباید خیلی گران باشد و از نظر هزینه های تهیه متریال قاعدتا باید جایگاه پایینی را به خود اختصاص دهد که در جواب تمام این سوالات باید پاسخ مثبت داد و گفت کاشی پشت کابینتی عملا محصول خاص و تولید اختصاصی برای این منظور نیست بلکه محصولات درجه چهار خط تولید می باشند که به هر دلیلی دارای ابعاد نامساوی و یا اضلاع ناگونیا و همچنین لعاب غیر یکنواخت و یا تنه متخلخل می باشند . در کل این محصولات به دلیل ظاهر سطح پایین قابلیت استفاده در محلی که نمایان باشد را ندارند و اصطلاحا به خاطر اجبار استفاده از کاشی در آشپزخانه به دلیل مسائل اجرایی و نمایان نبودن آن بخش از کاشی دیوار که با کابینت پوشیده می شود و عملا ظاهر آن بی اهمیت است به کاشی پشت کابینتی معروف شده اند.
      در نهایت لازم است بدانیم محصولات تولیدی در این شاخه بسیار متنوع و گوناگون می باشند که در این مطلب سعی شد مهمترین نکات راجع به آن ها و انواع پر کاربرد آن ذکر شود.
    • کاشی بین کابینتی
      کاشی بین کابینتی شامل دو نوع می باشند کاشی های بین کابینتی که به صورت تعریفی واحد تولید می شوند و در هنگام نصب دارای نظم خاصی می باشند و کاشی های چهل تکه که هارمونی خاصی با هم برقرار می کنند ولی دارای طرح واحدی نیستند . هر دو این محصولات امتیازات کلی کاشی و سرامیک را دارند و از نظر جذب آب و طول عمر بالا و کیفیت لعاب در رتبه خوبی قرار می گیرند و همچنین دارای لعاب مقاوم در برابر تغییر رنگ و خراشیدگی می باشند.

 جهت کسب اطلاعات درباره کاشی ها و سرامیک های تولید ایران و ویژگی آن ها به سایت ایران سرام مراجعه بفرمایید.

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+