چون ما مرجع تخصصی هستیم

علت تغییر رنگ سرامیک کف

برای خرید کاشی و سرامیک باید به مواردی چون مقاومت، رنگ کاشی و سرامیک و ابعاد آن توجه داشت. یکی از نکاتی که ممکن است در هنگام خرید کاشی و سرامیک نادیده گرفته شود، تغییر رنگ کاشی یا سرامیک کف است. برخی از سرامیک ها به سرعت دچار رنگ پریدگی شده و یا سیاه می شوند. گاهی اوقات نیز دیده می شود که رنگ کاشی و سرامیک کف زرد می شود. در این نوشتار قصد داریم شما را با علت های تغییر رنگ سرامیک کف آشنا کنیم و روش هایی را برای جلوگیری از تغییر رنگ سرامیک کف ارائه کنیم. همانطور که می دانید تغییر رنگ سرامیک کف و تیره شدن آن جلوه بسیار بدی دارد و می تواند دکوراسیون منزل شمارا نا زیبا جلوه دهد. امروزه هزینه های مربوط به کاشی و سرامیک بسیار بالا است و به همین جهت انتخاب یک سرامیک مناسب برای کف که دچار تغییر رنگ، تیرگی و یا زردی نشود، بسیار حائز اهمیت است. برخی اوقات تغییر رنگی کاشی و سرامیک مربوط به شرایط تولید آن است. به عنوان نمونه کاشی و سرامیک هایی که کیفیت مناسبی از نظر لعاب روی کاشی، زمان پخت و فرمول فیزیکی و شیمیایی ندارند، پس از نصب دچار تغییر رنگ می شوند. این کاشی ها معمولاً از نوع درجه سه یا چهار هستند و قبل از استفاده نیز تغییر رنگ آن ها قابل مشاهده است؛ اما برخی دیگر از کاشی ها پس از نصب دچار تغییر رنگ می شوند و این به علت آب بندی نشدن آن هاست. رطوبت موجود در سیمان و چسب، پس از نصب توسط کاشی کار، باعث می‌ شود که کاشی و سرامیک کف دچار تغییر رنگ شود.

علت تغییر رنگ سرامیک کف

چرا سرامیک کف سیاه می‌ شود

یکی از دلایل سیاه شدن سرامیک کف، نفوذ دوغاب سیمان به داخل سرامیک است. با توجه به تیره بودن رنگ سیمان ممکن است دوغاب به لایه‌ های زیرین سرامیک نفوذ کند و باعث سیاه شدن رنگ آن شود. مورد دیگری که باعث تیره شدن رنگ کاشی و سرامیک می شود، نحوه نصب و بندکشی میان کاشی و سرامیک ها است. اگر این درزها در هنگام بندکشی به طور کامل پر نشوند، پس از مدتی آب به زیر سرامیک نفوذ پیدا می‌کند و باعث تغییر رنگ آن می‌شود.
برخی دیگر از کاشی و سرامیک ها نیز ضد آب نیستند و هنگامی که در محیط های مرطوب مانند سرویس های بهداشتی استفاده می ‌شوند به مرور زمان آب جذب می‌کنند و رنگ آن ها تیره می‌شود. البته بخار آب نیز موجب تغییر رنگ این سرامیک ها می شود.
یکی از مواردی که باعث تیره شدن سرامیک کف می شود استفاده از مواد شوینده غیر استاندارد است. درست است هنگامی که از مواد شیمیایی اسیدی یا بازی برای شستشوی سرامیک کف استفاده می شود، در ظاهر کاشی و سرامیک شما جلا و درخشندگی پدیدار می شود؛ اما به مرور زمان این کار باعث می‌شود خط و خش روی کاشی و سرامیک کف ایجاد شود و به سرعت تیره رنگ شود. نکته مقابل این ماجرا نیز وجود دارد. به عنوان مثال تمیز نکردن کاشی و سرامیک باعث می شود تا یک لایه از چربی و آلودگی مانند جرم روی آن را بگیرد و باعث تیره شدن سطح سرامیک شود. برخی از کاشی و سرامیک ها در معرض نور خورشید که قرار بگیرند دچار تغییر رنگ می شوند. به همین دلیل است که قبل از نصب کاشی و سرامیک به این نکات توجه داشته باشید که دچار مشکلاتی نظیر تیره‌شدن سرامیک‌کف نشوید.

چرا سرامیک کف سیاه می‌ شود

چرا سرامیک کف زرد می ‌شود

یکی از عواملی که سبب زرد شدن سرامیک کف می شود استفاده از شوینده های نامناسب است که باعث زبر شدن سطح کاشی و سرامیک می شود. لعاب موجود در سطح سرامیک با شستشو و استفاده از مواد شوینده اسیدی به مرور از بین می رود و سرامیک زرد می شود. اگرچه سرامیک هایی که ضد آب هستند و در برابر خوردگی رنگ مقاوم هستند، دچار چنین مشکلاتی نمی‌شوند؛ اما گاهی اوقات نیز کشیده شدن اجسام سنگین روی این گونه کاشی و سرامیک ها باعث از بین رفتن لایه محافظ می‌شود. باقی ماندن رطوبت برای مدت طولانی روی سرامیک کف باعث زرد شدن سطح آن می‌شود؛ بنابراین برای جلوگیری از زرد شدن سرامیک کف بهتر است سطح سرامیک را خشک نگه دارید و از مواد شوینده اسیدی قوی استفاده نکنید. چرا که لعاب سرامیک را از بین می‌برد و باعث زرد شدن آن می‌شود. همچنین استفاده از شوینده های اسیدی باعث می شود تا درزها و بندهای بین کاشی و سرامیک از بین برود و رطوبت بیشتری را جذب کند. همین امر موجب رشد باکتری و قارچ در این قسمت‌ها شده و سبب زرد شدن سرامیک کف می شود.

 

نوشتن دیدگاه

فروش

09131118904

0313-4095

فروش صادرات989133884855+

مدیر صادرات989133045399+